Türkiye Taşkömürü Kurumu'na (TTK) ait Zonguldak Limanı'nın kapatılması yeniden gündeme geldi,
Çaycuma ilçesinin Filyos beldesinde bitirilmek üzere olan "Filyos Limanı yapılıyor" diye...
Bütün liman işlerinin Filyos Limanı'ndan yapılacağı, bu nedenle Zonguldak Limanı'na ihtiyaç kalmayacağı konuşuluyor.
Zonguldak Limanı'nın kiralama usulü ile işletilmesi 2015 yılında da gündeme gelmişti.
Demek Zonguldak Limanı'nda iyi bir şeyler oluyor ki, zaman zaman bu konu gündemde tutuluyor.
Liman, 28 Kasım 1936 yılında Fransız sermayeli Ereğli Şirketi'nden alınarak, 3146 sayılı kanunla Türk hükümetine devredildi.
TTK, 11 Haziran 1937 tarih ve 3241 sayılı kanunla Etibank tarafından kurumsallaştırılan Zonguldak Limanı'nın sahibi ve işletmecisi oldu.
Zonguldak Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Metin Demir, Zonguldak Limanı'na talip olduklarını açıklamıştı.
Zonguldak TSO Başkanı Metin Demir, o zaman ki TTK Genel Müdürü Burhan İnan ile görüşerek, 3241 sayılı yasada değişiklik yapılması için kendisinden destek istemişti.
3241 sayılı yasada değişiklik yapılırsa, liman başka kuruluşlar tarafından işletilebilecekti.
Burhan İnan'ın emekli olmasıyla birlikte konu gündemden düşmüştü. Bahsedilen yasa da değiştirilmedi zaten.
TSO Başkanı Metin Demir, 2017 yılında limana yeniden talip olduklarını yinelemişti. Liman, bundan 7 yıl öncesine kadar 1,5 milyon TL kar ediyordu.
Yetkililerden aldığımız bilgilerde, limanın zarar etmediği ve kuruma para kazandırdığı yönünde oldu.
"Liman zarar ediyor" diye lanse edilse de kimse inanmasın. Limanda en başta donanımlı teknik kadro eksikliği vardı. Kılavuz kaptan yoktu.
TTK'nın kılavuz kaptan ihtiyacı, Eren Enerji'den karşılanıyordu.
Dönemin Zonguldak Belediye Başkanı Muharrem Akdemir, Secaattin Gonca ve İsmail Eşref dönemlerinde de belediyenin limana talip olduklarını belirterek, "TTK Limanı'nın işletmesi kolay kolay devredilemiyor. Biz tabi ki talip oluruz. Nasıl Bartın ve Ereğli işletiyorsa, biz de çok rahat işletiriz" demişti.
Akdemir, limanın kamu elinde çalıştırılarak da kar edeceğini vurguluyordu.
Zonguldak Limanı, 3241 sayılı yasada değişiklik yapılırsa, herkes tarafından albenisi olan bir liman olur.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Zonguldak Limanı hakkında bilgi istedi.
Bilgi notu Bakanlığa ulaştırıldı, Bakan son kararını verecek.
Zonguldak Limanı'nda, 2020 yılında 1,8 milyon ton kömür elleçlemesi yapıldı.
TTK liman hizmet tarifesinde yük elleçleme ton başına 5,5 Dolar olduğundan dolayı Zonguldak'a 2020 yılında gelen gemilerden yaklaşık olarak 10 milyon Dolar gelir geldi. (1,8 milyon ton yük x 5,5 Dolar = 10 milyon Dolar).
Bu gelir, birilerinin iştahını kabartıyor!
Bu nedenle limanın kapatılması da kimsenin işine yaramaz.

Kafasına vura vura...
"Kafasına vura vura" deyimi; istekli olup-olmadığına bakmaksızın, zorla, kaba kuvvetle, dayatmak anlamında bir deyim.
Belki hoş bir şey değil, baskı ve zorlama yoluyla insana bir şey öğretmek...
Bazıları çok doğru olan şeyleri bilmemekte ısrar edince, kafasına vura vura öğretesin, hatırlatasın geliyor.
Belki de öğrenmek, bilmek istemez...
Ancak bir gün gelir kafasına vura vura öğrenemediği konuyu kafasını vura vura öğrenir!