Şubat ayında yaptığı teklif ile Unilever'i almayı başaramayan Kraft, yeni bir teklif ile kapıyı çalacak.

2017'nin Şubat ayı içerisinde Unilever için Kraft 140 milyar dolarlık teklif yapmıştı. Satın almada ikinci dönem başlıyor. Konuyla ilgili yapılan son açıklamalarda yaz sonuna kadar satın almanın tamamlanabilmesi adına yeniden görüşmelere başlanacağı ifade edildi. Önceki teklifinde 140 milyar dolarlık bir teklif götüren Kraft, bu sefer teklifini arttıracak. Kulislerde konuşulanlara göre yeni teklif 200 milyar doları aşacak. Bu teklif karşısında ise Unilever'in nasıl yanıt vereceği de merak ediliyor. Öyle ki 140 milyar dolarlık teklifi yetersiz bulan Unilever için yeni gelen teklif çok daha tatmin edici ve bu bakımdan satın almanın bu sefer gerçekleşebilmesi de mümkün görünüyor.

Rakibini Alarak Tek Güç Olacak

Amerikalı gıda ve tüketim malları devi olarak bilinen Kraft'ın bu satın almadaki en önemli hedefi rakibini sektörden yok etmek. Satın alma ile birlikte sektördeki en önemli rakibi Unilever'i bünyesine katacak olan Kraft¸ bu sayede ticari operasyonlarını da arttırma fırsatı elde edecek. Şubat ayında yapılan görüşmeler, tüm dünya genelinde dikkat çekmişti. Bu bakımdan yeniden başlayacak görüşmeler de yakından takip edilecek.

Satın Almada Destekler Çok Güçlü

Unilever için teklif yapan Kraft'ın bu kadar yüksek satın alma bedellerine ulaşmasındaki en önemli etken ise aldığı destekler. Öyle ki dünyanın en zengin 4. kişisi olarak bilinen Warren Buffett bu satın almada Kraft'ı destekliyor. Üstelik yine çok büyük bütçelere sahip olan 3G Capital Partners gibi markaların da bu satın almada katkısı olacak. Aldığı bu yatırımlar ile birlikte sektörde kritik bir adım atmak isteyen Kraft, Unilever satın alması ile birlikte bu konudaki işini kolaylaştırmayı planlıyor. Fakat Kraft tarafından ilgi gösterildiği bilinen markanın değeri giderek artıyor. Şubat ayı itibari ile yüzde 20 oranında değer kazanan Unilever, böylece değerini arttırdığı gibi anlaşma masasındaki gücünü de arttırmış durumda.

Unilever Türkiye'de Bile Popüler

Küçük bir İngiliz markası olarak çıktığı yolda, kısa süre içerisinde büyük bir popülarite yakalayan Unilever¸ Türkiye pazarının da en önemli oyuncuları arasında yer alıyor. Firmaya ait olan ve en çok bilinen markalar Algida, Carte d'or, Omo, Lipton, Knorr, Dove, Cif, Calve, Clear, Signal şeklinde. Bu bakımdan Kraft tarafından Unilever'in satın alınması halinde Türkiye pazarında da farklı satın alma süreçleri yaşanabilir.

İngiliz Kuralları Kraft'ı Zorluyor

Kraft ile Unilever arasında yapılan görüşmeler aradan geçen 6 ay sonrasında tekrar yapılabilecek. Öyle ki yeni bir satın alma teklifinin yapılabilmesi adına İngiliz yasalarına göre aradan 6 aylık bir sürenin geçmesi gerekiyor. Bu süre geçmediği takdirde yasal olarak hiçbir görüşme sağlanamıyor. Bu nedenle de iki marka şu anda bu sürenin geçmesini bekliyor. Ayrınca birçok konut projeleri de faaliyete geçmiş durumda.

Editör: Pusula Gazetesi