TOBB tarafınca yönetilen bu alan, günümüz şartlarında KVKK ile bağlantısı bulunan ve herhangi bir izin, şikayet vb. durumların düzenlenmesi noktasında ulusal bir veri tabanı olarak kullanılması beklenmektedir. İleti Yönetim Sistemi amacı, kullanıcıları korumaktır. Bu durum çerçevesinde ise, hizmet sağlayıcılar alıcılara mail gönderirken ticari iletilerin tamamında yönetmeliğe uygun şekilde gönderilmesi, alıcı onayı olmaması halinde iletilerin gönderilemeyeceği ya da izin verilmesi durumunda, gönderilen iletilerin ret edilmesi ihtimallerinin de göze alınarak işlem yapılması yönetmelikte belirtilmiştir. İYS yönetmeliğine göre, fiziki ortamda onay alınırken alıcının imzası gerekmektedir. Ek olarak onay elektronik ortamda alınıyorsa bilgilendirmenin alıcının e-mail adresine aynı gün gönderilerek onay alınması gerekir. Eğer elektronik ortamda onay alınıyorsa, güvenli şekilde saklanması ve kaybedilmemesi gerekir.

İleti Yönetim Sistemi Nasıl Çalışır?

İYS, alıcıya e-posta göndermek istendiğinde postaların gönderim öncesinde alıcıdan onay alınması ve bu onay listesinin veri tabanı, güvenli bir ortamda saklanması için ortam hazırlar. Sistemi amacı, alıcı için izinlere karşı onay ya da ret bildirimlerini sistemde saklamasıdır. Bu sayede gerektiğinde şikayet oluşursa, bu kayıtlarında İYS sisteminde yer alması amaçlanır. E-posta gönderimi izinleri için güvenli veri tabanı ortamı oluşturma, ticari e-postaları kontrol altına alma, tek hesap üzerinden yönetme imkanı, iletişim bilgileriyle güvenli ortamı hazırlama ve şikayetlerle ilgili yönetimde hem hızlı hem de pratik çözüm sunmak gibi İYS tarafında işlemler sürdürülmektedir. Tüm elektronik ileti ya da diğer bir adıyla e-postalar, İleti Yönetim Sistemi üzerinde saklanacaktır. Herhangi bir kampanya, tanıtım, promosyon ya da benzer tüm ticari ileti faaliyetleri sürdüren firmalar, müşterilerine ileti gönderebilmesi için izinleri İleti Yönetim Sistemi üzerinde saklarlar. Bu iletiye giren kişiler, onay verdikleri gibi herhangi bir anda da çıkış hakları saklı tutulur. İleti Yönetim Sistemi amacı, izinlerin düzenlenmesinde tek bir alanda yapabilmeniz olacaktır. Veri tabanı üzerinde onay, ret ya da şikayet gibi tüm işlemler tek bir panel üzerinde yönetilebilir olacaktır.

İleti Yönetim Sistemine Nasıl Başvurulur?

Başvuruları yapacak kişiler, sadece Hizmet Sağlayıcılar olabilecektir. Başvuru yapanlarda aranan ikinci şart, MERSİS kaydı olmasıdır. MERSİS kaydı kimin üzerin kayıtlıysa, o kişiler kayıt yapabilirler. Başvuru yapılması noktasında, e-imza token'larının başvuru esnasında yanında bulunması zorunludur. İYS başvurusuna taahhütname online imzalanacaksa, bilgisayarda Adobe Acrobat Reader kurulu olması ve buna göre işlem yapmanız gereklidir. Son olarak sisteme başvuruda kurumsal bir e-posta ile başvuru önemlidir. İleti Yönetim Sistemi başvuru belgeleri ise hizmet sağlayıcı tüzel kişi ve gerçek kişi için değişkenlik göstermektedir. Tüzel kişiler için; şirket unvanı, MERSİS no, ıslak imzalı İYS hizmet sözleşmesi, fatura adresi, vergi kimlik NO, imza sirküleri, firma unvanı ve yetkililerinin yer aldığı ticaret sicil gazetesi belgeleri gerekmektedir. Eğer gerçek kişi başvuru yapacaksa; imza yetkilisi kişinin ad ve soyadı, doğum tarihi, telefon numarası, e-posta adresi ve T.C. kimlik numarası gerekmektedir. Bu belgelerle beraber tüzel kişiler için istenen belgelerin de bulunması gerekmektedir.

İleti Yönetim Sistemi Erteleme

Hizmet sağlayıcıların bu işlemleri yapacağı tarih 1 Haziran 2020'di. Bu tarihe kadar İYS'ye yüklemeleri bu tarihe kadar yapmaları gerekiyordu. Sonrasında bu süre 31 Ağustos 2020 tarihine kadar uzatıldı. Sonrasında ise tekrar erteleme geldi ve 1 Aralık 2020'ye kadar izinli ileti verilerinin İYS sistemine yüklenmesi gerekiyordu. İYS sistemine göre, 1 Aralık 2020 tarihinden sonra gönderilen tüm yüklenmeyen iletiler, bu durumda yasal hüküm tarafında geçersiz olacaktır. Uyumsoft ile İYS hizmeti alabilirsiniz.