Saltukova Havaalanı Müdürü Hasan Özşahin, İl Genel Meclisi toplantısında havaalanı konusunda kamuoyunda merak edilen sorular hakkında bilgi verdi. Havaalanının geliştirmesi ile ilgili önemli bir proje hazırladıklarını belirten Özşahin, havaalanının fiziki şartları ile ilgili gelen eleştirilere de yanıt verdi. "Havaalanını ben mi yaptım" diyen ve pistin uzatılması gerektiğini belirten Özşahin, bilet fiyatlarının yüksekliğinden kendisinin de rahatsız olduğunu ancak bir yetkisi olmadığını söyledi.

"HAYVANLAR BİLE HAVAALANINA RAHATÇA GİRİYORDU"

"Saltukova Havaalanı Batı Karadeniz'in merkezi konumundadır. Bu havaalanı Yap-İşlet-Devret Sözleşmesi ile, 25 yıllığına kiralanmıştı" diyen Hasan Özşahin, "Atıl durumda devir aldığımız havaalanı için ne yapabiliriz diye çok çalıştık. Kısa vadede uzun planlamalar yaptık. Kısa vadede çözümü, havaalanının coğrafi yapısına müdahale etmekle bulduk. Ayrıca hayvanlar bile havaalanına rahatça girerken, Havaalanının güvenliğinin ne boyutlarda olduğunu gördük. Kısa süreli fiziksel düzenlemeler yaptık. Havaalanı alt yapısı hakkında bilgi veren Özşahin, hava seyrüsefer sisteminin tesisini sağladık. Bu havaalanı nasıl böyle bir coğrafyaya kuruldu. Coğrafi bölge dağlık olduğu için uçak inişlerine engel oluyor. Bu havaalanı ilk açıldığında askeri bir havaalanıydı. Bunun sebebi ise, Rusya ile olan psikolojik savaştan dolayıdır. Caydırıcı bir sistem olarak havaalanı kurulmuştur" dedi.

"TEPEYİ BİZ TRAŞLADIK"

Saltukova' ya yapılan Almanya seferleriyle ilgili bilgi veren Özşahin, şunları söyledi; "Germania şirketi tepeden dolayı 'İnişleri sağlayamayız' dedi. Bunun üzerine biz bu tepeyi tıraşladık. Daha sonra yaptığımız görüşmelerde, Germania şirketi 'Biz de varız' dedi. Havacılıkta hata olmaz, başıboşluktan doğan kavak ağaçları ve enerji hatları ile ilgili çalışmalar yaptık. Ayrıca havaalanına yakın bir yerde bulunan 35 metrelik minareyi 12 metreye indirdik. Bunun maliyetini de bir işadamımız karşıladı. O zamanlarda tepki görmüştük. Minareye 12 metre indiği için kimse dinden imandan olmamıştır. Bu havaalanı fikri, daha önce küçük düşünülmüştür. Biz daha konvansiyonel bir havaalanı için uğraşıyoruz. Bilgi kirliliği olduğu için bunları anlatıyoruz."

Sivil toplum kuruluşlarının konuştuğunu ancak kendilerine bir şey sormadığını belirten Özşahin, "Daha önce 70 kişilik uçaklar ile seferler yapıldı. Yurtiçi olarak 14 kişilik seferler yapılmak zorunda kaldı. Doluluk oranı yüzde 20'yi geçmedi. Neden sermaye artımına gidiyoruz? Havaalanında yenilikler yapacağız. Yeni bir proje hazırladık. İtfaiye binası yıkılacak çünkü uçak pistten çıkarsa ilk vuracağı yer itfaiye binasıdır. Ayrıca bu binanın yıkılması ile birlikte ikinci bir uçak park alanı ve helikopter pisti yapacağız. 'Küçük olsun bizim olsun' mantığı doğru değil. Güvensizlikleri ortadan kaldırmaya çalışıyoruz. Zonguldak iktidar ve muhalefet milletvekilleri ile birlikte, seferler hakkında görüş alışverişinde bulunmuştuk. Bizi her zaman desteklediler. Havaalanına kurulacak olan sistemin maliyeti 700 bin Euro'dur. Bu sistem kurulduğunda havaalanındaki şartlar yüzde 90 olarak düzelmiş olacaktır. Bu sistem kurulduğunda iç ve dış hatlar için şirketlerden talepler olacaktır. Biz bu sistemin kurulmasını 2018 Nisan ve Mayıs ayı gibi tamamlanacağını düşünüyoruz. Bu sebepten dolayı da sermaye artışına gittik. Bu havaalanı Filyos Projesi açısından işadamlarımız için vazgeçilmez olacak. Geçtiğimiz günlerde Ordu'ya gittim. Ordu'daki havaalanını, denizi doldurarak yapmışlar. Sadece bölge için değil, ülke için de büyük bir başarıdır. Ordu'da insanlar denizi doldurup havaalanı yaparken, biz hala bir tepeyi tartışıyoruz."

"BİLET FİYATLARININ YÜKSEKLİĞİ BENİ DE ÇOK RAHATSIZ EDİYOR"

Özşahin, 'Biletler neden bu kadar pahalı?' sorusunu şöyle yanıtladı; "Dünya devi olan ÖGER firması iflas etti. Biz daha öncesinde çok sayıda bilet satmıştık. Şirket bitince vatandaşlar ortada kaldı. Bu zararı da Germania Şirketi üstlendi. Benim uçak biletleri ile ilgili bir yetkim yoktur. Fiyatların yüksek olması beni de çok rahatsız ediyor. Biraz fırsatçılık gibi görüyorum."

"HAVAALANININ BAŞKA BİR YERE NAKİL EDİLECEĞİNİ RESMİ MAKAMLARDAN DUYMADIM"

Havaalanı yerinin değiştirilmesiyle ilgili kamuoyundaki söylemlerin doğru olmadığını belirten Özşahin, şunları söyledi; "Havaalanının Çaycuma'da başka bir yere nakil edileceğini resmi makamlardan duymadım. Ayrıca 25 yıllık kiralama süresi olan havaalanının geriye 15 yıllık kalan bir süresi daha vardır. Devlet bu 15 yıllık süreyi heba etmez. Türkiye'de çoğu havaalanının işletmeleri özel şirketlerdedir. Çünkü devletten daha iyi hizmet veriyorlar. Havaalanı gelirleri bizim tüm masraflarımızı karşılıyor. Biz devletin her kademesindeki kurumlardan denetime tabi tutuluyoruz. Ayrıca Türkiye'de ilk defa yer hizmetlerini biz kendimiz yapıyoruz. Çaycuma Sanayi Bölgesi'nde uçak merdiveni yaptırdım. Bu uçak merdiveninin maliyeti 25 bin Euro'dur. Merdiveni geçin, bagaj araçları da dahil 50 bin lira bile tutmamıştır."

Editör: Pusula Gazetesi