AK Parti Bartın Milletvekili Yılmaz Tunç, ağırlıklı olarak yük taşımacılığı yapılması öngörülen hattın, batıdan Ankara-İstanbul demiryolu hattına, doğudan ise Zonguldak - Çankırı - Kayseri demiryolu hattına bağlanmasıyla, bölgedeki limanlardan ve fabrikalardan çıkan yüklerin, demiryolu ile Türkiye´nin dört bir yanına taşınabileceğini belirterek, Adapazarı - Bartın Demiryolu Projesi´nin hizmete girmesinin ardından, Marmara bölgesindeki limanlardaki yoğunluğun bir kısmının Batı Karadeniz limanlarına kaydırılmış olacağını söyledi. Milletvekili Tunç, DLH Genel Müdürlüğünün, projenin ilk etabı olan Adapazarı - Karasu arasındaki 57 kilometrelik bölümün yapım ihalesi için gerekli olan proje çalışmalarını tamamladığını belirterek, Adapazarı - Karasu arasındaki hattın yapımı için 2010 yılı içerisinde ihaleye çıkılacağını ve ihale sürecinin tamamlanmasının ardından aynı yıl içinde inşaat çalışmalarına başlanacağını söyledi. Projenin ikinci etabını oluşturan Karasu - Bartın arası için de DLH Genel Müdürlüğünün çalışmalarını sürdürdüğünü belirten Milletvekili, projenin tamamının 7 yılda tamamlanmasının planlandığını söyledi.
Editör: Pusula Gazetesi