Zonguldak Limanı sadece transit geçilen bir liman olarak kullanıldığı için birkaç kişi dışında kimseye gelir sağlamıyor. Tır şoförleri ise kentin pahalı olduğunu ileri sürerek alışverişlerini başka şehirlerden yapıyor. Şoförler Zonguldak´tan su ve ekmek gibi zorunlu ihtiyaçlar dışındaki alış verişlerini başka noktalardan karşılıyor.


Zonguldak´tan demir, kömür, seramik, lavabo, mermer ihracatı yapılırken, narenciye, tomruk, kereste, kontraplak ithalatı yapılıyor. İhracat ve ithalatın çok küçük bir miktarı Zonguldak´taki firmalar tarafından yapılıyor. Zonguldak Limanı&8217;nın her türlü yükünü ve tozunu çeken Zonguldak, liman gelirlerinden de faydalanamıyor. Yıllık 6-7 trilyon gelir Zonguldak´ın gelişimi için değil TTK´nın üretimden doğan zararlarını kaptmak için kullanılıyor.

Editör: Pusula Gazetesi