Zonguldak Platformu, yaptığı yazılı açıklamada, Zonguldak trafiğinin çözümü için Mithatpaşa tünelinin gerekliliğini belirterek, &[#]8220;Kentin sakini değil, sahibi olun&[#]8221; diyerek vatandaşlara imza atma çağrısında bulundu.


Yaklaşık 100 sivil toplum örgütünün birlikteliğinden oluşan Zonguldak Platformu 8 Ağustos Cumartesi günü saat 14.00&[#]8217;de Vergi Dairesi önünden başlatacakları Mithatpaşa tünelinin yapılmasıyla ilgili imza kampanyasına katılma çağrısı yaptı.



Sembolik olsun diye bin 100 metre uzunluğundaki tünel için bin 100 metre uzunluğunda imzalı dilekçe toplamayı amaçladıklarını vurgulayan Zonguldak Platformu, tünel hakkında teknik bilgi verdi.



Zonguldak Platformun yaptığı açıklamada şu görüşlere yer verildi:


&[#]8220;Kent merkezindeki trafik sorununu yıllardır yaşıyor, çilesini çekiyoruz. Ankara yönünden gelip, Kilimli, Karadon, Gelik,Çatalağzı, Muslu yönüne giden tüm ağır tonajlı araçlar kent merkezinden geçmek zorunda. Var olan kömür üretim bölgeleri yanında Çatalağzı ve Muslu beldelerinin ağır sanayi bölgeleri olarak ilan edilmesiyle yapımına başlanan liman, elektrik santralleri ağır tonajlı büyük araç trafiğini daha da artırdı, artık çekilmez, dayanılmaz boyutlara getirdi. Öyle ki, itfaiye yol bulup yangına yetişemiyor, hasta araçları hastaneye zamanında ulaşamıyor. Daha devamı da gelecek. Yakın zaman içinde çimento fabrikasının ve diğer entegre tesislerin yapımına da başlanacak.


Önlem alınmazsa korkunç son şimdiden görünüyor, ulaşım durma noktasına gelecek.&[#]8221;


Mithatpaşa olursa şehir merkezine kamyon girmeyecek


Daha önce üzerinde çalışılan ancak planda kalan Mithatpaşa Tüneli projesi hakkında hatırlatmalar yapan Zonguldak Platformu, &[#]8220;Mitatpaşa Tüneli, Kara Yolları Genel Müdürlüğünce, Karadeniz Sahil Yolu Projesinin devamı olarak, Bartın, Filyos, Çatalağzı, Kilimli yönünden gelecek araçların Zonguldak&[#]8217;a, İstanbul ve Ankara yönüne gidişlerini sağlamak, kent merkezi trafiğini çözmek için hazırlanmıştı. Çalışmalar 1968-69 yıllarında başlamış , 1972-73 yıllarında tamamlanmıştır. Metropoliten İmar Planı çalışmalarında da bu yol ve tünel planlara işlenmiştir. Halen uygulanmakta olan imar planlarında tünel ve yol aynen durmaktadır. Mitatpaşa Tüneli, İkinci Makas kavşağı karşısından başlayıp, yükselen eğimiyle, Tepebaşı Mahallesi son durak denilen yerde son bulmaktadır. Takriben 1100 mt. uzunluğundadır. 4 şeritli 22 mt. lik yol genişliğini ve 5.20 mt. yüksekliği sağlayacak şekilde yapılacaktır. Yapımına başlanabilmesi için, öncelikle tünelin projelerinin hazırlanması gerekiyor. Bunun için de, ya proje yapımının ihale edilmesi, ya da Karayolları Genel Müdürlüğü elemanlarınca bu projelerin hazırlanması gerekiyor. Yaklaşık 35 senedir bu yönde hiçbir çalışma görmeyince, yeter artık dedik, ilgililere durumun ciddiyetini anlatmak, tehlikeyi onlara da göstermek, tünelin yapımına bir an önce başlanmasını sağlamak için, ilk adım olarak bu imza kampanyasını düzenledik. Zonguldaklılar olarak, tek yürek tek ses olup, Mitatpaşa Tünelini yılmadan sonuna kadar kovalayacağımızı herkese göstereceğiz. Ve her zaman olduğu gibi, sonuçta bunu da başaracağız. Biz, Zonguldaklıyız. Birlikte, el ele yepyeni dünyalar kurarız. Çağdaş bir kentte, insanca yaşamayı hak edenleri kentin sakini değil, sahibi olmaya çağırıyoruz. 8 Ağustos Cumartesi günü saat 14.00&[#]8217;de Vergi Dairesi önünden başlayacak imza kampanyamıza tüm duyarlı vatandaşlarımızı bekliyoruz&[#]8221; diyerek çağrıda bulundu.

Editör: Pusula Gazetesi