Bartın Organize Sanayi Bölgesi´ndeki fabrikaların ihracat ve ithalatının sağlandığı köprünün ağır sanayinin gelmesi sonucu güçsüz kalması, köprünün yıkılması iddialarını beraberinde getirdi. Yıllar önce köy köprüsü olarak yapılan OSB Köprüsü, şimdi ağır tonajlı kamyon ve TIR´ların yükünü kaldıramayacak duruma geldi. Bir tek aracın geçebildiği köprü, üzerinden ağır vasıta araçlar geçtiği sırada ciddi bir şekilde sallanıyor. Bartın OSB´deki yatırımcı ve işadamları OSB´ye yeni bir köprü yapılması gerektiğini söylerken, mevcut köprünün uzun süre bu yükü kaldıramayacağı fikrinde birleşti.


Bartın OSB´nin yükünü kaldıran köprünün yıkılması durumunda herkesin suçlu olacağını belirten Bartın TSO Başkanı İsmail Toksöz, acilen bir çözüm bulunması gerektiğini savundu. Bartın Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı İsmail Toksöz, bunun çok önemli bir konu olduğunu ifade ederek; "Bu köprü, OSB kurulmadan önce köy köprüsü olarak yapıldı. Ancak bir traktör geçebiliyor, traktör geçerken ikinci bir motor bile yanından geçemiyor. Bu köprünün her an çökme durumu var. Allah göstermesin bir çökerse OSB´ye yazık olur. Bu köprü çökmeden dile getiriyoruz. Vali Bey de dile getiriyor. TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, Zonguldak´a geldi. Aynı gün DSİ Bölge Müdürü de Bartın´a geldi. Yönetim Kurulu arkadaşlarımız Erkan Eroğlu ve Sami Karakaş bu durumu bölge müdürüne Vali Bey´in yanında sordu. Böyle bir çalışmamız var. Bölge müdürünün ifadesine göre ´Bu köprü bizim DSİ limiti dahilinde değil. Biz burayı yapamayız´ diyor. Bu köprüyü kim yapacak? Bu köprü kime ait?" dedi.


Bu köprüyü birisinin sahiplenmesi gerektiğini anlatan Toksöz, şunları söyledi: "Bu köprü çökerse, OSB´deki yatırımcılar, ´köprü yıkılacak demedik mi?´ derler. Vali Bey il düzeyinde, TSO ve sivil toplum örgütleri olarak da zan altında kalırız. Her türlü çalışmaların yapılması için bu durumu belgeledik. İleride karar verilecek. Karayolları mı, OSB mi yoksa Sanayi ve Ticaret Bakanlığı mı, kim yapacak diye karar verilecek. Artık çağımızda ben yok. Her şeyi ben bilirim yok. Şimdi kalıtım ve ortaklık, ortak akıl var. Ortak akılla yönetilen bir il olmalıyız. Kent hepimizin kentidir. Herkesin ortak katkısı ile birlik ve beraberlik içerisinde hizmet etme zorunluluğumuz var. Bu köprü sadece TSO´nun değil herkesin sorumluluğu altındadır. Bu köprü çökerse hepimiz zarar görürüz."


KÖPRÜ YIKILMADAN ÖNLEM ALMAK GEREKİR


Bartın Aktif İşadamları Derneği (BAKİAD) Başkanı Birol Dikyurt da, OSB köprüsünün ileride yükü kaldıramayacağını belirterek "OSB´ye geçilen köprü oradaki vatandaşların köylerine gidip gelmesi için DSİ tarafından yapılan bir köprüdür. Hangi kapasitede yük taşıyacağı belli değil" dedi.


İnsanların rahat gidip gelmesi için köprünün yapıldığını anlatan Dikyurt, şöyle konuştu: "OSB´nin yapılması dolayısıyla yeni bir köprüye ihtiyaç duyuluyor. Böyle ne kadar bir yükü taşıyabiliyor bilinmez. Köprü ihtiyacı önemlidir. Yeni bir yatırım geliyor. Ağır sanayi buraya geldiği zaman bu köprü bu yükü taşıyamayacak duruma gelecektir."


Vali Bey&8217;in DSİ Bölge Müdürünü arayarak bir çalışma yapılmasını istediğini hatırlatan Dikyurt, sözlerine şöyle devam etti: "2010 yılı bütçesi içerisine alınması için girişimlerde bulundu. Ümit ediyoruz kötü bir şey olmasın. Bugüne kadar sahibi bulunmayan OSB köprüsünün yıkıldıktan sonra bütün devlet yetkililerinin bir an önce yapılması için harekete geçeceğini biliyoruz. Yıkılmadan bir çalışma yapılması gerekir. Bartın şu an istihdamın ve ihracatın büyük bir kısmının yapıldığı sanayi bölgesidir. Hem sanayici ve hem ilimiz açısından kötü neticeler doğurur. Kısa zamanda yeni bir OSB köprüsü yapılması gerekir."


Organize Sanayi Bölgesi´nde faaliyet gösteren fabrikaların sahipleri ve yöneticileri de köprü de yıkılma olması durumunda tüm fabrikaların "stop" konumuna geleceğini ve köprüye çare bulunması gerektiğini ifade etti.

Editör: Pusula Gazetesi