Bölge Müdürlüğü, projeyi yaparken, Zonguldak’ın her noktasında bulunan kömür damarlarını hesaba katmadı. Projenin revize edilebilmesi için hazırlanacak rapor ise, 3 aydır hazırlanamadı. Özellikle Soma’da yaşanan facianın ardından En-Ez firması ve Karayolları’nın çok daha temkinli hareket ettiği belirtilirken, projelendirmede kömür ve metan gazının neden dikkate alınmadığı anlaşılamadı.

En-Ez firmasının, “Daha önce böyle bir şeyle karşılaşmadık. Gerek çalışma güvenliği, gerekse ileriye yönelik tünelin güvenliği açısından çalışamayacağız. Çalışmanın nasıl olması ve alınacak tedbirler konusunda projenin yenilenmesini istiyoruz” yönünde görüş belirttiği öğrenildi. 2015 yılı sonuna kadar tamamlanacağı belirtilen tünellerdeki çalışmanın yeniden ne zaman başlayacağı merak ediliyor.

Pusula’nın gündeme getirdiği haber, kamuoyunda büyük yankı uyandırdı. Trafik keşmekeşine çare olacak tünellerin yıllardır yapımını beklediklerini belirten vatandaşlar, çalışmaların durmasına tepki gösterdiler. Milletvekillerini vurdumduymazlıkla suçlayan vatandaşlar, dönemin Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım’ın katılımıyla temeli 2 Ağustos 2013 tarihinde atılan tünellerde çalışmaların yeniden başlamasını istediler.

Editör: Pusula Gazetesi