Zonguldak kent merkezi önceki gün saat 20:00 sıralarında Kadırga rampasında kalan 67 EU 385 plakalı TIR nedeniyle bir kez daha kilitlendi. Hemen her gün, bazı günler günde birkaç defa yaşanan manzara karşısında çaresiz kalan sürücülerin bekleyişi bu defa daha uzun sürdü.


Kapuz-Kilimli-Çatalağzı güzergâhına gitmek için tek alternatif yol olan Gazipaşa Caddesi´ni kullanan sürücüler kalan TIR nedeniyle araçlarından inerek yolun bir an önce açılmasını beklediler.


Trafik Şube Müdürlüğü´ne bağlı Polis Memurları´nın müdahalesi de trafiğin açılması için yeterli olmadı.


Yolun kaygan olması nedeniyle rampada kalan TIR uğraşlara rağmen bir türlü çıkartılamayınca geri geri çekilerek tek şerit kapatıldı. Bu sırada bekleyen araçlara kısa süreliğine geçiş verildi. Zonguldak Belediyesi´nden gelen itfaiye aracının yolu yıkaması sırasında yol tekrar trafiğe kapatılınca ızdırap ve çile daha da büyüdü. Yaklaşık 25 dakika süren yolun yıkanması sırasında yeniden uzun kuyruklar oluşunca tepkiler de arttı.


NEDEN BEKLEDİKLERİNİ


ANLAYAMADILAR


Kadırga´da kalan TIR nedeniyle oluşan uzun konvoya 3 defa ara ara geçiş izni verilebildi. Ne olduğunu anlayamayan sürücülerden birçoğu kaza olduğu düşüncesiyle sesini çıkarmazken bazı sürücüler ise tepkilerini; "Bu ızdırabı ne kadar çekeceğiz. Nerede görülmüş böyle rezillik" diyerek tepki gösterdi.


Yaklaşık 1.5 saat devam eden trafik çilesine takılan sürücülerden bazıları oldukları yerden dönerek mahalle aralarından geçerek Kapuz-Kilimli başta olmak üzere diğer mahallelere ulaşmayı denediler. Küçük araçların sürücüleri güçlükle de olsa istedikleri yerlere ulaşırken, minibüs ve halk otobüslerinde bekleyenler yaşadıklarına isyan ettiler. Araçlardan inen bazı vatandaşlar yolun açılmasının ardından yeniden araçlara binerek gecikmelide olsa evlerine ulaşabildiler.


KAMYON VE TIR


SÜRÜCÜLERİ NE DİYOR?


Zonguldak´a gelen kamyon ve TIR sürücülerinin büyük çoğunluğunun tepkisi; "Türkiye´nin her tarafını geziyoruz. Allah yolumuzu Zonguldak´a düşürmesin diye yalvarıyoruz" şeklinde. Özellikle Kilimli bölgesinden kömür, Çatalağzı Termik Santrali´nden kül taşıyan kamyon, TIR ve çekicilerin sürücüleri tepkilerini dile getirirken; "Türkiye´nin her tarafına gidiyoruz.


Böylesine işkence çektiğimiz bir yer yok. Mahalle aralarından geçerek daracık virajlardan geçiyoruz. Kadırga, Kapuz ve İnağzı rampaları hem dik hem keskin virajlı. Bu yollar otomobiller için, küçük araçlar için. Hiçbir şoför arkadaşımız Zonguldak´a gelmek istemiyor. Türkiye´nin her tarafında yollar yapılıyor. Zonguldak´ta bir şey göremiyoruz. Biz böyle bir şey görmedik" şeklinde konuştular.


ÇÖZÜM BASİT AMA


UĞRAŞAN YOK


Zonguldak kent merkezinin trafik sorunundan kurtarılmasının en basit yolu yeni yollar yapmak. Yıllardan beri gelen plansız kentleşme ve coğrafi konum buna imkan vermiyor. Bu sorunun tek çözüm yöntemi ise yeraltı geçişlerinden yararlanmak.


Zonguldak Gazipaşa Caddesi´nin trafiğini rahatlatacak en büyük proje 35 yıl önce kent planına dahil edilen ancak sonraki yıllarda kimsenin görmediği, üzerinde çalışmadığı Mithatpaşa Tünel projesi. Dönemin Belediye Başkanı Hüseyin Öztek´in çabasıyla plana dahil edilen Mithatpaşa Tüneli ile ilgili olarak bu güne kadar yapılan tek somut çalışma ise 29 Mart seçimlerinde Zonguldak Belediye Başkanlığı´nı kaybeden Secaattin Gonca´nın seçimlerden kısa süre önce bu hedef projeyi Karayolları Genel Müdürlüğü´ne sunmuş olması. Gonca´nın müracaatına karşılık Karayolları´nın cevabı yazısında "2009 yatırım programına alınması için çalışma başlatılmıştır" denilse de seçimler sonrası bu sürecin nasıl işleyeceği merak ediliyor.


MİLLETVEKİLLERİ


VE KENT İLGİSİZ


Mithatpaşa Tüneli konusunda yöre Milletvekillerinin ilgisizliği en dikkat çeken konulardan biri. 29 Mart yerel seçimleri öncesi bir miting konuşmasında; "Mithatpaşa Tüneli&[#]8217;ni biz yaparız" diyen Ak Parti Milletvekili Polat Türkmen´in, Zonguldak Belediye Başkanlığı´nın kaybedilmesinin ardından ne diyeceği merak ediliyor. İktidar partisinin diğer temsilcisi Fazlı Erdoğan´ın ise bu sorundan oldukça bihaber olduğu gözlemleniyor. Ak Parti Zonguldak Milletvekili ve TBMM Başkanı Köksal Toptan´ın ise birkaç konuşmasında Mithatpaşa ve Asma Tüneli´ne yönelik iyi niyetli sözler sarf etmiş olsa da somut bir adım atılmış değil. Muhalefet partisi CHP´nin Milletvekilleri Ali Koçal ve Ali İhsan Köktürk´ün Mithatpaşa Tüneli projesiyle ilgili duyarsız davranmaları gözlerden kaçmıyor. Zonguldak´ta ki birkaç sivil toplum kuruluşu ve siyasi parti temsilcisi dışında diğerlerinin bu konuda bilgisi de, söylemi de yok denebilir.


70 YIL ÖNCE OLSA!


Zonguldak siyasetçisi ve duyarsız davrananların ortak görüşünün altında ise ´İnanmamak´ yatıyor. Oysa aynı güzergâhta tam 71 yıl önce yapılan demiryolu tüneli görmezden geliniyor. O dönemin şartlarında murçlarla ve el yordamıyla yapılan demiryolu tüneli Zonguldak´ı Ankara´ya bağlayan önemli bir geçit. 70 yıl önce ilkel şartlarda yapılan tünelin yanından bugünkü teknolojik imkânlara rağmen karayolu tüneli yapımına adım atılmaması ciddi anlamda yadırganıyor. Proje hakkında görüş belirtenlerin ortak görüşü ise ´70 yıl önce olsa bu tünel çoktan yapılmıştı" yönünde.

Editör: Pusula Gazetesi