Zonguldak Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı M. Salih Demir, yaptığı açıklamada, Zonguldak Limanı&[#]8217;nda yaşanan aksaklıklara dikkat çekerek, yetkilileri duyarlı olmaya çağırdı. Zonguldak Limanı&[#]8217;nın ticaretini Gümrük Müdürlüğü, TTK Liman İşletmesi ve Gıda, Tarım ve Hayvancılık İl Müdürlüğü&[#]8217;nün koordineli çalışmasıyla olabileceğine dikkat çeken TSO Başkanı Demir, &[#]8220;Bu kurumlardan birinin dahi yetkilisinin olmaması durumunda işlemler yapılamıyor. Özellikle gece gelen gemiler, limana dahi alınmıyor ve TIR&[#]8217;lar inemiyor. Mesainin başlamasıyla işlemlerin yapılmasının ardından TIR&[#]8217;ların inişine izin verildiği için limanda yığılmalar oluşuyor. Bu yığılmalar, narenciye sezonunda iki katına çıkıyor. Gelen TIR&[#]8217;lar bekletildiğinden liman ve şehir tıkanıyor. Gidecek TIR&[#]8217;lar gemiye yüklenemiyor. İşlemler yavaş yapıldığından ve 24 saat çalışmaması nedeniyle ticaret aksıyor, limanımızı kullanması gereken TIR&[#]8217;lar bile karayolunu tercih eder duruma geliyor. Kurumların tek mesai üzerinden çalışması ve dişlilerin aksamasıyla çark dönmez duruma geliyor&[#]8221; dedi.

&[#]8220;IŞIKLANDIRMASI YAPILDI&[#]8221;

Bu sorunla ilgili TTK&[#]8217;da yaklaşık 5 ay önce Deniz Ticaret Odası Meclis Başkanı Cengiz Kaptanoğlu ve eski Zonguldak Valisi Erol Ayyıldız&[#]8217;ın da katıldığı toplantı gerçekleştirdiklerini hatırlatan Başkan Demir, &[#]8220;Yetkililerden işletmenin 24 saate dönüştürülmesini istedik. Bize aydınlatmanın yetersiz olduğunu belirtmeleri üzerine çalışan firmalar kendi aralarında para toplayıp 70 tane 1000&[#]8217;lik projektörler alıp taktırdı. Aydınlatma beğenilmeyince tekrar ışıklandırılıp istedikleri düzeye getirildi. Diğer eksiklikler de tamamlandı, buna rağmen hala 24 saat çalıştırılmıyor&[#]8221; diye konuştu.

&[#]8220;TÜRKİYE&[#]8217;DE 24 SAAT ÇALIŞTIRILMAYAN TEK SINIR KAPISI&[#]8221;

Zonguldak&[#]8217;ın İstanbul ile birlikte Ro-Ro seferlerinin yapıldığı iki limandan biri olduğuna dikkat çeken Başkan Demir, şunları söyledi:

&[#]8220;Zonguldak Limanı&[#]8217;ndan senede 35 bin TIR, Ukrayna, Rusya ve Kazakistan&[#]8217;a gidiyor. Bu sene daha da artmasını bekliyoruz. Ukrayna&[#]8217;nın 2, Rusya&[#]8217;nın da bir limanına çalışan her gemimiz 70-80 TIR alabiliyor. Gemiler dolduğundan TIR&[#]8217;lar hemen gönderilemiyor. Bununla birlikte gece çalışılmadığından birçok TIR, Ukrayna, Kazakistan ve Rusya&[#]8217;ya gitmek için sınır kara kapılarını tercih etmek durumunda kaldığından ticaret de azalıyor. Aksaklıkların verdiği sıkıntılarla birlikte her TIR şoförünün şehrimizde 100 dolar harcadığı düşünülürse, esnafımızın gelir kapısının da zarar gördüğü ortaya çıkıyor. Aksaklıkların giderilmesi ve 24 saat işletilmesi durumunda ticaretimiz 2-3 katına çıkar.&[#]8221;

Ukrayna, Rusya ve Kazakistan ile ticaretin aksamaması, ülke ve Zonguldak ekonomisinin daha da gelişmesi için sorunun bir an önce çözülmesi gerektiğini belirten Başkan Demir, ayrıca limanın çok kirli olduğunu da belirtip, yetkilileri daha duyarlı olmaya çağırdı.
Editör: Pusula Gazetesi