Zonguldak Platformu, kronik hale gelen ve her geçen gün artarak yaşamı güçleştiren şehir içi trafik sorununun çözümü, sürekli ölümlü kazaların olması nedeniyle &[#]8220;ölüm yolu&[#]8221; tabiri kullanılan Filyos sahil yolunun sağlıklı bir yapıya kavuşması ve bölgeye yatırım yapmak isteyen işadamları için alt yapı imkânı oluşması için Mithatpaşa Tüneli&[#]8217;yle birlikte Filyos&[#]8217;a kadar olan güzergahın yapılması için imza kampanyası düzenlenmişti. Zonguldak tarihinde görülmemiş bir destekle yaklaşık 40 bin imza toplanarak, basın, kamuoyu ve siyasetçilerin desteği alınarak imzalar Ulaştırma Bakanlığına ulaştırılmıştı.

Yaklaşık 38 yıllık Mithatpaşa Tüneli Projesi&[#]8217;nin yapımı için başlatılan mücadele sonunda yapımına başlanılması nedeniyle Bakan Yıldırım&[#]8217;a tören alınanda çiçek veren Zonguldak Platformu Sözcüsü Osman Sav, &[#]8220;Tünelin yapımı için imza atan 40 bin kişi başta olmak üzere tüm Zonguldaklılar adına teşekkür ederiz. Umarız aynı duyarlılığı dosyamızda yer alan Zonguldak Havaalanının iç hat seferlerine THY aracılığıyla açılması başta olmak üzere 6 sorunumuz için de gösterirsiniz&[#]8221; dedi.

&[#]8220;YURT İÇİ UÇAK SEFERLERİ THY ARACILIĞIYLA BAŞLAMALI&[#]8221;

Bakana verilen raporda dikkat çekilen Zonguldak Havaalanı&[#]8217;nın iç hat seferlerine açılması konusunda önemli birkaç konuya değinilip Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım&[#]8217;ın yanlış bilgilendirildiğine dikkat çekildi.

Borajet&[#]8217;in sırf Zonguldak-Trabzon uçtuğu için ve 6 bin TL gibi bir maliyetinin olduğuna dikkat çeken Zonguldak Platformu Sözcüsü Osman Sav, &[#]8220;İstanbul-Trabzon arası uçan Türk Hava Yolları uçağı geçiş güzergahında bulunan Zonguldak Havaalanı&[#]8217;na inip kalkması durumunda en fazla bin TL ekstra yakıt masrafı, yarım saat de zaman kaybı yaşayacaktır. Sorunu çözmek bu kadar basitken yıllarca Zonguldak halkı ve Ulaştırma Bakanımız, &[#]8216;150 kişilik uçaklar inmez, yolcu yok ve THY&[#]8217;da 150 kişilik uçaklar yok&[#]8217; denilerek kandırılmıştır. Almanya&[#]8217;dan Zonguldak Havaalanı&[#]8217;na inen uçak 150 kişiliktir. İstanbul-Trabzon arası uçan uçaklar ortalama 150 kişiliktir. Çoğu kez de boş gitmektedir. THY&[#]8217;nın Zonguldak Havaalanını iç hat seferlerine alması hem devletimiz hem milletimizin yararına olacaktır&[#]8221; dedi.

Zonguldak Platformu&[#]8217;nun raporunda iç hat uçak seferlerinin başlatılması şöyle izah edildi:

&[#]8220;Zonguldak Havaalanı&[#]8217;ndan yurt içi seferlerinin Türk Hava Yolları aracılığıyla tekrardan başlatılması en büyük arzumuzdur. Zira biz halkın ve tekniğinden anlayan kişilerin anlayamadığı bir şekilde 3 defa yurt içi seferlerimiz açılıp kapatılmıştır. Zonguldak, Bartın ve Karabük illerimizden özellikle Trabzon başta olmak üzere Doğu Karadeniz Bölgesi&[#]8217;ne yaz aylarında çok yoğun ilgi varken 3 seferinde de yurt içi seferlerinin kışın başlatılması çok gariptir. Yaz döneminde Almanya&[#]8217;dan yapılan sefer sayısı haftada 5-6&[#]8217;dır. Yurt dışından 150 kişilik uçaklar Zonguldak Havaalanına inebilirken yurt içi seferlerinde 150 kişilik uçakların inemeyeceği ifade edilmektedir. Ayrıca Sabiha Gökçe Havaalanının kullandırılması İstanbul&[#]8217;a gidecekleri de cezbetmemektedir. Zonguldak Havaalanı, sadece Zonguldak değil, Bartın ve Karabük illerimize de hizmet edeceği düşünüldüğünde İstanbul&[#]8217;da yaşayan yaklaşık 250 bin, Doğu Karadeniz ile bağı olan yaklaşık 100 bin bölge insanı bu hizmetten faydalanacaktır.

Önerimiz; İstanbul Atatürk Havaalanı&[#]8217;ndan kalkıp Trabzon&[#]8217;a gidip gelen Türk Hava Yolları&[#]8217;nın uçağının Zonguldak Havaalanı&[#]8217;na inip yolcumuzu almasıdır. Özellikle yaz aylarında bunun sağlanması durumunda haftada 2-3 seferde doluluk sağlanacağına inanıyoruz. Böylelikle çok doluluğun sağlanmadığı bilgisini aldığımız İstanbul-Trabzon seferini yapan THY uçağı daha çok dolacak olup kurum daha çok kar edecektir. Böylelikle Zonguldak halkı da THY ciddiyetinden ve hükümetimizin hizmetinden faydalanacaktır. Hükümetin ve Bakanlığınızın ORGİ Havalimanı için yaptığı çalışma ve ayırdığı kaynağın yanında Zonguldak Havalimanının ilgisiz kaldığını düşünmekteyiz. Filyos Projesi&[#]8217;nin en önemli ayaklarından biri olması beklenen Zonguldak Havaalanı&[#]8217;nın yerleşke ve işletme olarak yeniden ele alınması görüşümüzü paylaşmak isteriz.&[#]8221;

Zonguldak&[#]8217;ta çözüm bekleyen Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı&[#]8217;nı ilgilendiren sorunlar şöyle özetlendi:

Yurt içi uçak seferlerinin THY aracılığıyla başlaması, Filyos Vadisi Projesi için hazırlık, Alport Limanı&[#]8217;nın yapımına izin verilmesi, kara, demir ve deniz yolu, Zonguldak-Kozlu arası raylı sistem yapılması, Zonguldak&[#]8217;ta sistem değişikliğinden doğan gecikmeler.
Editör: Pusula Gazetesi