Pusulanın
Cuma günü manşetten duyurduğu, Havaalanında Skandal haberinin ardından bir
açıklama yapan Zonguldak Valiliği, Borajetin istediği 880 bin lirayla ilgili üstü
kapalı olarak, Hukuki süreç devam etmektedir dedi. Açıklamada, firmanın
taahhütlerine uymadığı hatırlatılarak, bir borcun söz konusu olmadığı
hatırlatıldı.
İşte
Pusulanın o haberi üzerine yapılan açıklama;
İlimiz
basınında 21 Haziran 2013 tarihinde Zonguldak Havaalanıyla ilgili olarak
Havaalanında Skandal başlığı altında yayınlanan haber konusunda, kamuoyunun
doğru bilgilendirilmesi amacıyla hazırlanan açıklama aşağıya çıkarılmıştır. Borajet Havayolları ile bölgesel hava ulaşım eksikliğinin
giderilmesi amacıyla (Zonguldak-Bartın-Karabük) illeri Mülki Amirleri, Ticaret
Odaları ve Sivil Toplum Kuruluşlarının ortak talepleri üzerine bir araya gelinerek,
hava ulaşımının başlatılmasına karar verilmiştir. Borajet Hava Yollarıyla kar
amacı güdülmeden maliyet üzerinden protokol yapılmış, bu anlamda belli bir
koltuk sayısı garanti edilmiş, kış aylarında zarar edilse bile yaz aylarındaki
yolcu artışı ile bunun telafi edileceği düşünülmüş ve seferler başlatılmıştır.
Ancak Borajet Hava Yolları, protokole uymayarak, tek taraflı seferleri yaz
ayları başı itibariyle sona erdirmiş ve kendine göre bir hesap çıkarmıştır.
Bununla beraber basında yer aldığı şekliyle ne böyle bir borç vardır, ne de
bunun protokole uymadığından herhangi bir şekilde ödenmesi söz konusudur. Hukuki
süreç devam etmektedir. ZONHAV, yap-işlet-devret modeliyle ülkemizin çeşitli
illerinde yapılan havalimanı projeleri gibi yapılacak olan Çukurova Bölgesel
Havalimanının ihalesine yurt içi ve yurtdışına açık havalimanı işletmeciliği
yeterliliğine haiz olmasından dolayı iştirak etmiştir. Pilot firma SKYLİNE, 28
Mayıs 2013 tarihinde devlet töreni ile temel atma inşaatına başlamış, 24 ay
içinde tamamlayacaktır. Tüm yatırım bedeli SKYLİNE tarafından karşılanacaktır. ZONHAV
Şirketimizin bu iştirakinden dolayı bir yatırım maliyeti söz konusu olmayıp
toplam kazancı 3,5 milyon Avro olacaktır. Burada konu ilgili şirketin şartları
taşımasından dolayı ZONHAV üzerinden yatırım yapması ve bunun karşılığı olarak
şirketimizin 3,5 milyon Avro bir finans sağlamasıdır.
PUSULA NE
YAZMIŞTI?
Daha önce iki defa
Zonguldak´tan İstanbul ve Trabzon´a başlattığı seferleri yarıda kesen Borajet,
son olarak 23 Kasım 2012´de seferlere başlamış ve 19 Nisan 2013 itibariyle
üçüncü defa uçuşlara son vermişti. Kış ortasında yeterli yolcu olmayacağı
bilinmesine rağmen sefer başlatan Borajet, Zonguldak Özel Sivil Havacılık
Sanayi ve Anonim Şirketi´nden (ZONHAV) olmayan yolcunun parası olarak tam 880
bin lira istedi.
Borajetin bu talebi,
önceki gün yapılan son yönetim toplantısında masaya yatırıldı. Şirkette yüzde
15 hissesi bulunan İl Özel İdare adına ZONHAV Yönetim Kurulu
Başkanlığını yürüten Zonguldak Valisi Erol Ayyıldız, bu talebi kabul
edemeyeceklerini belirterek, gerekirse karşı dava açabileceklerini söyledi.
Bazı ZONHAV ortaklarının ise, Borajet ile bir yolcu garantisi anlaşması
yapılıp-yapılmadığı konusunda habersiz olmaları dikkat çekti.
Şimdi akla birkaç
soru geliyor. Daha önceki iki denemesinde yolcu olmadığı gerekçesiyle seferleri
yarıda bırakan Borajet, bunlara rağmen neden kış ortasında durup dururken
seferlere başladı? ZONHAV yönetimi ile yolcu garantisi anlaşması yapıldı mı? Bu
sözleşmede ne yazıyor? Böyle bir anlaşma yapılmadıysa, Borajet neyin parasını
istiyor? Anadolu Jet, işin neresinde? Hukuki yollara giden Borajet haklı çıkarsa,
880 bin lirayı kim verecek?