Zonguldak Valisi Erol Ayyıldız&[#]8217;ın katılımıyla Ereğli&[#]8217;de gerçekleştirilen limanlarla ilgili toplantıda, Zonguldak kent merkezinden yapılan Ro-Ro seferlerinin Ereğli&[#]8217;ye kaydırılması talep edildi. Toplantı öncesi Zonguldak Valisi Erol Ayyıldız, Ereğli Kaymakamı İbrahim Çay, Batı Karadeniz Deniz Ticaret Odası Başkanı İrfan Erdem&[#]8217;i makamında ziyaret etti. Ziyaret sonrası Azim Otel&[#]8217;de gerçekleştirilen toplantıda, Ereğli&[#]8217;nin sorunları ve limanlar tartışıldı. Vali Erol Ayyıldız başkanlığında gerçekleştirilen toplantıda, Ereğli ve Zonguldak Limanlarında yaşanan sorunlar masaya yatırıldı. Toplantıya ayrıca, Ereğli Liman Başkanı Ahmet Turgay Okur, Ereğli Gümrük Müdürü Mehmet Yıldız, TTK Zonguldak Liman Müdürü Ahmet Altun, Erdemir Liman Müdürü M. Haluk Şen, DTO yönetici ve üyeleri katıldı.

Toplantıda, Zonguldak Limanlarında fuzuli işgal ücretlerinin yüksek olması, Zonguldak TTK Limanı&[#]8217;nın 3 vardiya çalışması, saat 23.00&[#]8217;dan sonra da pilotaj hizmetlerinin verilmesi, Gümrük hizmetlerinin 24 saat olarak verilebilmesi, Zonguldak Limanı çevre ve ısınma sorunları, Eren Limanı&[#]8217;nda deniz polisi hizmetlerinin verilmesi ve hudut kapısının açılması ile Ereğli Belediye Limanı&[#]8217;nın 3 vardiya çalışması, Erdemir Limanı&[#]8217;nın Ro-Ro trafiğine açılması, askeriyeye devredilen TTK Limanının geri istenmesi konuları görüşüldü.

ASKERİYEYE DEVREDİLEN TTK LİMANI GERİ İSTENECEK

Toplantının açılış konuşmasını yapan Batı Karadeniz Deniz Ticaret Odası Başkanı İrfan Erdem, Gölcük depremi sonrası donanmanın bazı bölümlerinin Ereğli&[#]8217;ye alınması nedeniyle TTK Limanı&[#]8217;nın Karadeniz Bölge Komutanlığı&[#]8217;na devredildiğinin altını çizerek, TTK Limanı&[#]8217;nın geri istenmesinin gerektiğine dikkat çekti. Erdem, TTK Limanı&[#]8217;nın askeriyeden geri alınması için nasıl bir yol izleneceği konusunda Milli Savunma Bakanlığı ile görüştüğünü de ifade etti.

ERDEMİR LİMANI&[#]8217;NIN RO-RO TRAFİĞİNE AÇILMASI TALEP EDİLDİ

Zonguldak Limanı&[#]8217;nın Ro-Ro taşımacılığı konusunda yetersiz kaldığını söyleyen Erdem, Erdemir Limanı&[#]8217;nın Ro-Ro trafiğine açılması için gerek Erdemir, gerek DTO tarafından fizibilite raporlarının hazırlandığını belirtti. Erdemir yönetiminin Ro-Ro taşımacılığı konusunda limanda gerekli yatırım ve düzenlemeleri yapmaması durumunda, şu an askeriyede olan TTK Limanı&[#]8217;nın geri alınması halinde burada da Ro-Ro taşımacılığının yapılabileceğine dikkat çeken Erdem, Zonguldak Limanı&[#]8217;nda yaşanan sorunlar hakkında Vali Erol Ayyıldız&[#]8217;a detaylı bilgi verdi.

Toplantıda konuşan Zonguldak Valisi Erol Ayyıldız ise, limanlarda aksayan süreçlerin olduğuna vurgu yaparak, kurumların istenilen anlayış ve uygun işleyiş tarzına sahip olmaları gerektiğini söyledi. Vali Ayyıldız, &[#]8220;Limanlarımızda dünya standartları yakalanmalı. Firmalar ve limanlar kurumsal bir yapıya kavuşturulmalı, gerekirse ihtiyaç duyulan birimler için hizmet alımları yapılmalıdır. Erdemir Limanı&[#]8217;nın Ro-Ro trafiğine açılması için Valilik, DTO, Erdemir ve TTK yöneticileriyle ortak bir çalışma yürütmeliyiz&[#]8217; dedi.

Zonguldak Limanlarında yaşanan sorunların çözümü için gerekli girişimlerde bulunacaklarını belirten Vali Ayyıldız, mevcut haliyle Erdeniz rıhtımlarının kullanılmadığına da dikkat çekerek, küçük ölçekli bir takım yatırımlarla Erdeniz rıhtımlarının Ro-Ro rıhtımlarına dönüştürülebileceğini sözlerine ekledi.

100 BİN NÜFUSLU İLÇEDE 35 BİN İCRA DOSYASI

Batı Karadeniz Deniz Ticaret Odası Başkanı İrfan Erdem, ekonomik krizin Zonguldak´ın Ereğli İlçesi´ne etkileri ve tersanelerde yaşanan sorunları içeren raporu Başbakan Recep Tayyip Erdoğan´a gönderdi. Erdem, raporunda, 100 bin nüfuslu ilçede 35 bin icra dosyası bulunduğunu belirtirken, bölgedeki 10 tersaneden 6´sının kriz nedeniyle faaliyetini durdurduğunu, bunlardan birisinin ise icra müdürlüğünce satışa çıkarıldığını söyledi.

Batı Karadeniz Deniz Ticaret Odası Başkanı İrfan Erdem, geçen aralık ayında hazırladığı ´Global Finansal Krizin Ereğli Gemi İnşa Sanayi Üzerindeki Olumsuz Etkileri ve Ereğli Tersanelerinin Geleceği´ konulu raporu Başbakan Erdoğan´a gönderdi. Erdem raporunda, 100 bini aşan nüfusuyla Batı Karadeniz Bölgesi´nin en büyük ilçesi olduğunu hatırlattığı Ereğli´nin genel ekonomik durumuyla ilgili bilgi verdi. Raporda, ilçenin ekonomik açıdan tarihinin en kötü durumunu yaşadığını vurgulayan Erdem, şunları kaydetti:

"2001 krizinde Türkiye ciddi şekilde olumsuz etkilenirken ilçemiz bu krizi neredeyse hissetmedi. Ama bu sefer durum çok farklı. Ereğli´de yaşanan kriz Türkiye´de yaşanan krizin kat kat üzerinde olup, gelinen durum vahim ve ciddi boyuttadır. 100 bin nüfuslu ilçemizde icra dosyası sayısı 35 bine, icraya düşen insan sayısı 43 bine ulaştı. 20 binin üzerinde insan ise göç etti. En korkuncu ise krizden bunalan işadamları intihar etmeye başladı. Karadeniz Ereğli Ticaret ve Sanayi Odası´ndan alınan verilere göre; 2011 ve 2012 yılından itibaren 300´e yakın ticari işletme kapanmış, birçok firma vergi dairesi, Sosyal Güvenlik Kurumu ve bankalara olan borçları nedeniyle oda kayıtlarını kapatamaz hale gelmiştir. İlçemiz göç alan bir yerken bugün yetişmiş iş gücümüz Ereğli´den göç ediyor. Tüm bu yaşanan olumsuzlukları tersine çevirmek için bilgimiz, potansiyelimiz, imkânlarımız ve tecrübelerimiz var. Ama desteğe de ihtiyacımız var."

Raporunda, Ereğli tersanelerinin temelinin 2003´te Başbakan Erdoğan tarafından atıldığını hatırlatan Erdem, 2008-2009 krizinin, Türkiye´nin Tuzla´dan sonra 2´nci büyük tersane bölgesi olan Ereğli´yi etkilediğini ve tersanelerin hemen hemen hepsinin kapandığını vurguladı. Erdem raporda, "Son olarak dünyanın dört bir yanına onlarca gemi yapan, ülkemizin ilk gemi ihraç eden tersanelerinden Madenci Gemi Sanayi A.Ş., İcra Müdürlüğü tarafından maalesef satışa çıkarılmış durumdadır" ifadelerini kullandı.

Erdem, 2008´de 4 bini taşeron olmak üzere 11 bin kişinin çalıştığı tersanelerde şimdi sadece 150 kişinin istihdam edildiğini belirtti. Erdem raporunda şunları kaydetti:

"Bu rakamlar tersanecilik sektöründe Ereğli´nin içler acısı durumuna parmak basılmasının, bu konuda bir şeyler yapılması gerektiğinin apaçık göstergesidir. Global krizin etkileri hem istihdam hem de yatırımlar üzerinde yıkıcı oldu. Tersanelerin tümü, deniz doldurularak inşa edildi. Emek ve çaba büyük... Gelgelelim küresel krizin etkileri ağır... Ancak umutsuz değiliz. Ereğlili denizcilerin sıkıntıları büyük ama umutsuz değiller. Bizler; hükümet, sektör ve idare işbirliğiyle bu sıkıntıları aşacağımız inancındayız."
Editör: Pusula Gazetesi