Milli Eğitim&[#]8217;e bağlı okullarda sancılı başlayan yeni döneme tepkiler artıyor. Tek tepkili olanlar öğrenciler ve velileri değil. Okul müdürleri, öğretmenler ve idareciler, pek çok sorunla boğuşmak zorunda bırakıldı. Yeni eğitim-öğretim döneminde başlatılan 4+4+4 sistemiyle birlikte yaşanan kaosu ve yıllardır devam eden öğretmen açıklarının öğrencilerde yarattığı travmayı değerlendiren Türkiye Kamu-Sen&[#]8217;e bağlı Türk Eğitim-Sen Zonguldak Şube Başkanı Şahin Ören, çok çarpıcı açıklamalarda bulundu.

Öğretmen açıkları nedeniyle diplomalı, ama bilgisiz bir nesil yetiştirildiğini ifade eden Ören, ayakta ders yapan öğrenciler olduğunu belirterek, okulların bakım ve onarımı için müdürlere adeta dilencilik yaptırıldığını söyledi.

İşte Şahin Ören&[#]8217;in çarpıcı açıklamaları;

&[#]8220;ALAPLI ÇOK PROGRAMLI LİSESİ&[#]8217;NE 140 TANE SIRA LAZIM, ÖĞRENCİLER AYAKTA DERS GÖRÜYOR&[#]8221;

&[#]8220;2012-2013 eğitim-öğretim yılına düzgün başlanılamadı. Bir sürü eksikliklerle girdik. Mesela, 4+4+4&[#]8217;ten kaynaklanan bazı okullarda sınıfların oluşmayışı... Veliler çocuklarını okula getirdiler, ama ortada sınıf yok. 250&[#]8217;ye yakın sınıf öğretmeni norm fazlası durumuna düştü. Bu öğretmenler nereye gidecek? Bir kısmı özel alt sınıflara gönderildi, bir kısmı alan değişikliğine zorlandı. Halen daha bu süreç devam ediyor. Boya-badanalar bitmemiş. Mesela şu anda Alaplı Çok Programlı Lisesi&[#]8217;ne 140 tane sıra lazım ve öğrenciler ayakta ders görüyor. Kozlu Kılıç İlkokulu&[#]8217;na küçük çocuklar yine 4+4+4&[#]8217;ten kaynaklanan pedagojik olarak üst sınıflarla ana sınıfının bir arada olmaması gerekirken, bir arada olmasından kaynaklanan sıkıntılar var. Çocuklar tuvalete girerken çizme giyiyorlar. Özel eğitim gören öğrencilerimiz için Kilimli&[#]8217;de bir okul var ve o okulun yeri çok kötü. Barakalardan ibaret. Kilimli Pratik Sanat Okulu 60-70 metrekarelik bir alana sıkıştırılmış. Hala çözüme ulaştırılmadı. SBS&[#]8217;de 30&[#]8217;uncu sıralardayız. Üniversitede 5-10&[#]8217;uncu sıralarda olan Zonguldak gitmiş, yerine 40&[#]8217;ıncı sıraya gerileyen bir Zonguldak gelmiş. Bir keşmekeşliktir gidiyor. Velilerin kafası karışık&[#]8230; Anasınıfına giden çocuklar mutsuz. 250&[#]8217;ye yakın norm kadrosu fazlasına kalan öğretmen mutsuz. Okul müdürü ne yapacağını bilemiyor. Geçtiğimiz yıl bağış alan müdürlerimize soruşturmalar açılmış. Boya-badana olmayınca, okul müdürüne soruşturma açılıyor. &[#]8216;Bağış alayım&[#]8217; dediğin zaman bir soruşturma daha yiyor. Kısaca eğitimi oluşturan 3 ana unsur var. Veli-öğretmen-öğrenci&[#]8230; Hepsi mutsuz. Bir tek eğitim dışında olan siyasiler mutlu. Ben 4+4+4&[#]8217;ün Türkiye&[#]8217;yi ileriye götürecek bir sistem olduğuna inanmıyorum. Bunun bir proje olduğunu düşünüyorum. &[#]8216;Devrim&[#]8217; diye bize sunulan devirme projesidir. Bir sistemin yüzde 90 iyi tarafı olur, yüzde 5-10 aksayan tarafları olur. Bunu da &[#]8216;zamanla düzelir&[#]8217; diye düşünebilirsiniz, ama yüzde 99 zaafı olan bir sistem getirilebiliyorsa, burada bir yanlışlıktan bahsedilemez. Burada bir projeden bahsedilebilir, &[#]8216;acaba ne oluyor, bu ülkenin temeline gerçekten dinamit mi konuluyor?&[#]8217; sorusu aklımıza geliyor. Şahsen benim geliyor.&[#]8221;

&[#]8220;UYARILARIMIZ DİKKATE ALINMADI. ALAN DEĞİŞİKLİĞİ İLE YENİ BİR HATA DAHA YAPILIYOR&[#]8221;

&[#]8220;Ereğli İlçe Milli Eğitim Müdürü&[#]8217;yle görüştüm ve benim bildiğim Ereğli&[#]8217;de 80 tane, 250&[#]8217;ye yakın da Zonguldak&[#]8217;ın tamamında sınıf öğretmeni açığa çıktı. Ama branş öğretmeni eksiğimiz var. Bir başka sıkıntı var. Bakanlık alan değişikliğine gitti. Biz 50 bin ile 100 bin arasında öğretmenin açığa çıkacağını ifade etmiştik ve bunun mücadelesini de verdik. Ama Bakanımız, Başbakanımız, &[#]8216;hayır böyle bir şey açığa çıkmayacak&[#]8217; dedi. Benim 20 yıllık arkadaşım var. Sınıf öğretmenliği yapmış biri. Sınıf öğretmenliği yapma eğitimini almış. Ama 2 saatte görsel sanatlardan resim dersi görmüş. 20 yıl önce. Ama bilginin ömrü 4 yıl. Bunu yenilemezseniz, tarihe karışıyor. 20 yılda o öğretmenin bilgilerini düşünün. Şimdi Bakanlık &[#]8216;sen resim öğretmeni olabilirsin&[#]8217; diyor. Ben Endüstri Meslek Motor Bölümü öğretmeniyim ve bunun eğitimini aldım. Benden resimci olmaz. Benden sınıf öğretmeni ya da fenci de olmaz. Benden bunlar nasıl olmazsa, sınıf öğretmeninden de resimci olmaz. Maalesef Bakanlık ikinci ve çok büyük bir yanlışa daha imza atıyor. &[#]8216;Bu öğretmen yeterli mi, değil mi?&[#]8217; önemsemiyor.&[#]8221;

&[#]8220;BAKANLIK DİN KÜLTÜRÜ ÖĞRETMENİ ALIP KAMU KURUMLARINA MÜDÜR YAPMA DERDİNDE&[#]8221;

&[#]8220;Zaten biz bu iktidarın Milli Eğitim&[#]8217;e önem vermediğini çok daha ötesinden biliyoruz. Bir sürü branş öğretmeni varken, yine 3 bine yakın din kültürü öğretmeni aldı. Niye? Çünkü din kültürü öğretmenini gidiyor SGK&[#]8217;ya müdür yapıyor, Bakanlıklara müdür yapıyor. Şu anda 70 bin tane öğretmen kadrosu olup da diğer bakanlıklarda görev yapan insan var. 70 bin tane öğretmen dışarıda görevlendirilmiş. Ben din konusunda, muhafazakar konusunda ideolojiye sahip olan bir insanım. Sendikamız da aynı görüşte. Buna rağmen ben eleştiriyorum. İyi bir şekilde bu eğitimin verilmesini isteyen insanım, ama burada bir yozlaşma, dini kullanma var. Dolayısıyla tehlikeli bir yere doğru gidiyoruz. Böyle nereye kadar varacağız. Branştaki eksiklikler devam ediyor. Milli Eğitim Müdürümüz geçenlerde yaklaşık 135 öğretmenin alındığını söyledi. Hatta geçenlerde Milli Eğitim Müdürümüz de isyan etti.&[#]8221;

&[#]8220;VATANDAŞINA &[#]8216;PKK&[#]8217;LI&[#]8217; DİYEN BİR MİLLİ EĞİTİM BAKANI&[#]8217;NDAN, &[#]8216;GERİ ZEKALI&[#]8217; DİYEN BİR BAŞBAKAN&[#]8217;DAN BAHSEDİYORUZ&[#]8221;

&[#]8220;Kendisine oy veren, yönettiği ülkesindeki vatandaşına &[#]8216;PKK&[#]8217;lı&[#]8217; diyen bir Milli Eğitim Bakanı&[#]8217;na ve &[#]8216;geri zekalı&[#]8217; diyen bir Başbakan&[#]8217;dan bahsediyoruz. Benim özlük haklarıma, fikirsel dünyama kimse dil uzatamaz. O zaman özgürlükten bahsedemezsiniz. Rahmetli Necmettin Erbakan Hoca&[#]8217;nın dediği gibi o zaman sizin takiyeci olduğunuz ortaya çıkar. Yalan söylediğiniz ortaya çıkar. İnsana kıymet vermediğiniz ortaya çıkar. Baskıcı, padişah rejimi istediğiniz ortaya çıkar. Bundan sonra başkanlık sistemini niye istediğiniz ortaya çıkar. İnsanların birey, özgür olmasını engelleyen ya da bir takım tarikatların, cemaatlerin önünü açarak, olgun, modern bir düşünceye sahip olmasını istemeyen bir yapı istediğiniz ortaya çıkar. Karşı çıkan böyle medeni insanlar olduğu zaman biriniz &[#]8216;PKK&[#]8217;lı&[#]8217; der, biriniz de &[#]8216;geri zekalı&[#]8217; der. Zaten alıştınız. Kömür vererek, oy almaya alıştınız.&[#]8221;

&[#]8220;YENİ SİSTEMLE OKULA BAŞLAYANLARIN ÜNİVERSİTEYE GİRME ŞANSLARI AZALACAK&[#]8221;

&[#]8220;Halkımızın çoğu zaten okumamış. Lise mezunlarını okumuş saymayın. Lise mezunu olup da ilkokul mezunu gibi düşünen insanlarımız da çok. Bilinçsiz diplomalı insanımız da çok bizim. Dolayısıyla bu açıdan baktığın zaman insanlarımız, &[#]8216;bu insan çıkmış ve bu insan ideolojik&[#]8217; diyor. Kamuran Aşkar da (Memur-Sen&[#]8217;e bağlı Eğitim Bir-Sen Zonguldak Şube Başkanı) &[#]8216;Koskoca Başbakan yalan mı söyleyecek?&[#]8217; diyor. Başbakan yalan söylüyor. Başbakan siyaset uğruna bir dönemi katlediyor. Milli Eğitim Bakanı siyaset uğruna, oy uğruna geleceğimizi çalıyor. Şu anda bir projenin sahipliğini yapıyor. Bu proje, &[#]8216;milleti geriye götürme projesi&[#]8217;dir. 4+4+4&[#]8217;ün bir başka yanı daha var. İlk 4&[#]8217;ü 60&[#]8217;a kadar indirdiler. Bir kere bu pedagojik açıdan yasak... Bu çocuklara 5&[#]8217;inci sınıfta branş öğretmenleri girecek. Bu çocuklar üniversite çağına geldiğinde 100 kişi içinden seçiliyorsa, şimdi 160 kişi içersinden seçilecek. Çocukların üniversiteye girme durumları azalacak. Bir kuşağı daha kaybedeceğiz.&[#]8221;

&[#]8220;HERKES AYNAYA BAKSIN VE KENDİNİ SORGULASIN. DAHA NE YAPACAKLARDA AKLIMIZI BAŞIMIZA ALACAĞIZ&[#]8221;

&[#]8220;Eczacılar bu hükümetten çektiler. Eczacılarla ilgili bir yasa çıkarıldı, ama eczacılara sorulmadı. Doktorlarla ilgili bir yasa çıkartıldı, ama doktorlara sorulmadı. 4688 sayılı Sendika Yasası çıkarıldı, biz o zaman Kamu-Sen olarak &[#]8216;hayır&[#]8217; dedik. &[#]8216;Bu yasa boş çıkacak&[#]8217; dedik. Şu anda yaptıkları toplu sözleşme, bizim eski toplu görüşmeden daha geri. Eskiden biz üyelerimizin haklarını arayabiliyorduk, ama şimdi arayamıyoruz. Eskiden mahkemeye götürme hakkımız varken, şimdi götüremiyoruz. 4688 sayılı Sendika Yasası&[#]8217;nı çıkarırken de bize sormadılar. Bu işin paydaşları var. Bunların paydaşları, pedagoglar, psikologlar, veliler, dershaneler, okul müdürleri, kısacası bu işe katkı koyan herkes. İşte bu bir yıkım projesidir. Dolayısıyla burada da bir dayatma söz konusudur. &[#]8216;Yerseniz bu&[#]8217; diyorlar. Bende bu millete &[#]8216;size her şey müstahak&[#]8217; diyorum. Çünkü doktorlara, eczacılara, öğretmene zulüm yapıldı, onlar oy verdi. Demek ki, biz bunları hak ediyoruz. Herkes aynaya baksın ve kendini sorgulasın. Daha bize ne yapacaklar da aklımızı başımıza alacağız.&[#]8221;

&[#]8220;SENDİKACILIĞIN OKULU YOKTUR. KAMURAN BAŞKAN YANDAŞTIR, SENDİKACI OLAMAZ&[#]8221;

&[#]8220;Öğretmen eksikleri ve yeni sistemler karşısında ortak refleks koyamamamızın sebebi, kuruluş nedenlerimize de bağlı. Yani niye ayrı sendikalar olmuşsak, işte ortak refleksleri de bunun için koyamıyoruz. Ben buna bir &[#]8216;yıkım projesidir&[#]8217; diyorum. Kamuran Başkan, &[#]8216;bu ideolojik&[#]8217; diyor. Yanlışsa, körü körüne sendikacılık yapmanın bir anlamı yok. &[#]8216;Ben milletvekiline göz kırpacağım, Amelebirliği&[#]8217;ne başkan olacağım, birilerine yanlış söylersem, yarın bir gün bir ulufe alamazsam ayıp olur, onun için ben iktidara bir şey söylemiyim&[#]8217; demek değildir sendikacılık. Sendikacılığın okulu yoktur. Tırnaklarınızla kazırsanız, toplum size ya &[#]8216;sendikacı&[#]8217; der, ya da &[#]8216;yandaş&[#]8217; der. Kamuran Başkan yandaştır. Kamuran Başkan&[#]8217;dan sendikacı olamaz. Bütün sendika ve eğitimcilerin yüzde 80&[#]8217;i buna &[#]8216;yıkım projesi&[#]8217; derken, &[#]8216;çocuklarımız için yanlış olmuştur&[#]8217; derken, bunları ideolojik olmakla suçluyorsa, ortak bir tavır sergilemekten de bahsedemeyiz.&[#]8221;

&[#]8220;ÖĞRETMEN AÇIKLARI KAPATILMAZSA, DİPLOMALI CAHİLLER YETİŞMEYE DEVAM EDECEK&[#]8221;

&[#]8220;Telaffuz edilen öğretmen açıkları da halen devam ediyor. Halen öğretmensiz okullar var. Bunu bilecek olan yer Milli Eğitim Müdürlüğü&[#]8217;dür. O ne derse de, ona inanmak zorundayız. Öğretmen açığı 50 bin sıfır çeken öğrenciye sebep olur. Dışarıda bekleyen, diplomalı cahil nesillere sebebiyet verir. Okuduğunu anlamayan, kavgacı bir nesle sebep olur. Ziraat mühendisi bile sınıfa sokuluyor. İşletmeyi bitirmiş, ücretli öğretmen sınıfa sokuluyor. Bunun için kısmen bir ölçek uygulanıyor. Önüne bir liste gittiği zaman o listeye göre adam seçiliyor. Öncelik AKP&[#]8217;den liste gelmiş mi, gelmemiş mi? Mesela; Milli Eğitim&[#]8217;de bir bürokratın yanındayım. AK Parti İl Başkan Yardımcısı geldi. &[#]8216;Benim listeyi yapmışlar&[#]8217; dedi. Bu liste gittiği zaman öğretmenlik, görevlendirme listesi, görevlendirme müdür yardımcısı listesi ya da torpil listesi olur. Derken Cuma vaktiydi ve &[#]8216;hayırlı Cumalar&[#]8217; dedi. İşte AKP&[#]8217;nin özeti&[#]8230; &[#]8216;Bütün torpilleri yaptırdım, hakları yedim, ziraat mezunlarını edebiyat öğretmeni yaptırdım, hayırlı cumalar&[#]8217; dedi. Din, çıkar iç içe ve işte AKP. Halen bunlar devam ediyor. Bin 460 öğretmen açığı çok ciddi bir rakam ve sonucu ne olacak kayıp nesil.&[#]8221;

&[#]8220;EĞER 3 MİLLETVEKİLİ YUMRUĞUNU MASAYA VURSA, BURADA ÖĞRETMEN AÇIĞI AZ OLUR&[#]8221;

&[#]8220;Bin 500 öğretmenin açığının sonucunda Zonguldak 40&[#]8217;ıncı sırada. Büyük ihtimalle Karabük&[#]8217;te öğretmenler yerli yerindedir. İyi bir yönetim sergileniyordur. Bin 500 öğretmen görevlendirmeniz vardır, kötü bir yönetim sergileniyordur ve 40-50&[#]8217;nci sıradasınızdır. Buradaki en önemli şey, Zonguldak&[#]8217;ın sahibi yok. Eğer 3 milletvekili yumruğunu masaya vursa, burada öğretmen açığı az olur. Bakıyorsunuz, buradan hastaneler ya da bir takım daireler gidiyor. Zonguldak güçsüzleştiriliyor. Zonguldak&[#]8217;ın ana damarları kesiliyor ve ses yok. Buna sivil toplum örgütleri ses çıkaracak. Bizimde suçumuz var, ama buna siyasetin de sahip çıkması lazım. Ben 20 yıldır milletvekilliği yapan Sayın Toptan&[#]8217;a soruyorum; siz kimin milletvekilisiniz? Lütfen gidin Karabük&[#]8217;ün karayollarına bakın. Oradaki de milletvekili. 4 dönemdir milletvekilliği yaptınız. Sayın Ercan Candan ne oluyor? Bu Milli Eğitim&[#]8217;in sonu ne olacak? Ereğli&[#]8217;de, Zonguldak&[#]8217;ta yapılacak yeni yatırımların önü kesiliyor. Ama bunlar yukarıya anlatılamıyor. Dolayısıyla bin 500 öğretmen açığı tabii ki olur. Zonguldak&[#]8217;ın gönlü, beyni Zonguldak için atan siyasetçilere, STK&[#]8217;lara ihtiyacı var. Zonguldak, zor ve yorgun bir kent... Ekmek yerin 700 metre altında kazanılıyor. Bu anlamda eksikliğimiz olduğunu düşünüyorum.&[#]8221;

&[#]8220;SÖYLEDİĞİM &[#]8216;DEVŞİRME MÜDÜR&[#]8217; SÖZÜM YANLIŞ ANLAŞILDI, MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRÜ&[#]8217;NDEN ÖZÜR DİLİYORUM!&[#]8221;

&[#]8220;Sayın Milli Eğitim Müdürümüze &[#]8216;devşirme İl Milli Eğitim Müdürü&[#]8217; diye söylemiştim. Bu bizim bildiğimiz Osmanlı zamanındaki gibi, çocukların devşirmesi gibi değildir. Adamları analar doğurur. Biz herkesin annesinin elini öpüyoruz. Herkesin annesi bizim annemizdir. Dolayısıyla bu anlamda ailesel veya bireysel anlamda değildir bu söz. Bu söz &[#]8216;bir Bakan buldum, gidip biraz kariyer yapayım&[#]8217; diyenlere inat, karşı bir sözdür. Ben Zonguldak&[#]8217;ı bilen, tanıyan, Milli Eğitim problemlerine sahip, çözebilecek ve burayı daha çok tanıyan insanlardan bahsettim. &[#]8216;Dışarıdan gelme, yabancıdır&[#]8217; manasında kullandığım bir sözdür. Kişisel manada üzmüşsem, Milli Eğitim Müdürümüzden özür diliyorum. Ama diğer sözlerimin yine arkasındayım. Burayı tanımadığını da görüyoruz. Öğrenciler ayakta eğitim görüyorlar. Ereğli&[#]8217;de eğitim geriye gitmeye başladı. Bilmediğiniz bir ile talip olmayacaksınız. Emeği Adapazarı&[#]8217;nda vermişsiniz. Gidin Adapazarı&[#]8217;nda Milli Eğitim Müdürlüğü yapın. Yine AKP&[#]8217;li olsun. Bu işler böyle yürümüyor. Başka yerde yapamazsınız.&[#]8221;

Editör: Pusula Gazetesi