Zonguldak Ticaret ve Sanayi Odası Başkan Yardımcısı Şenol Altuntaş, tartışılması gereken iki çarpıcı öneriyi kamuoyu ile paylaştı. Altuntaş&[#]8217;ın önerilerinden ilki, Zonguldak ve Kozlu Belediyelerinin birleştirilip tek belediye olması. Diğer önerisi ise, Valilik binasının yıkılarak, lavuar alanına yeni bir bina yapılması. Öneri bununla da sınırlı değil. Yıkılması gündemde olan, ancak altındaki yüzü aşkın dükkan nedeniyle yıkılamayan Fevkani Köprüsü&[#]8217;nün altındaki esnafın, yeni Valilik binasının altında oluşturulacak çarşıya taşınması ise yine tartışılması gereken başka bir öneri.

İşte Şenol Altuntaş&[#]8217;ın çok tartışılacak görüş ve önerileri&[#]8230;

&[#]8220;ZONGULDAK VE KOZLU TEK BELEDİYE OLSUN&[#]8221;

Altuntaş, Zonguldak ve Kozlu Belediyelerinin birleşerek, tek belediye olması gerektiğinin gerekçelerini şöyle sıraladı:

&[#]8220;Kozlu&[#]8217;da bir gelişme, Zonguldak&[#]8217;ta da bir geriye gidiş var. Bunun önüne nasıl geçilebilir?

Zonguldak&[#]8217;ın fiziki yapısını gözümüzün önüne getirdiğimiz zaman Mithatpaşa Tünelleri&[#]8217;yle Zonguldak ve Kilimli bağlantısı çok sağlıklı bir şekilde sağlanacaktır. Yine belirli bir aşamaya gelmiş olan Kilimli sahil yolu tam anlamıyla hayata geçtiğinde, Kilimli-Zonguldak bağlantısı mükemmele yakın bir hale gelecek. Ama fiziki olarak baktığımız zaman Kozlu ile Zonguldak&[#]8217;ın birleşimi daha kolay ve daha mantıklı gibi geliyor. Zonguldak şehri, merkez ilçe büyüyecekse, Kozlu tarafına doğru büyümesi daha mümkün&[#]8230; İncivez, Kasaptarla, Kavaklık kısmındaki yerleşim de hızla büyüyor. Sahil yolu da yine Kozlu Belediyesi&[#]8217;nin çalışmaları neticesinde büyüyor. Kozlu Belediyesi&[#]8217;nin bildiğim kadarıyla Abaz bölgesini imara açma çalışmaları halen devam ediyor. Bana göre, şehir Kozlu tarafına doğru büyümeli. Şehirler hep batıya doğru büyür. Doğrusu da odur. Dünyanın neresine giderseniz gidin, şehirlerin büyüme istikameti, batı istikametidir. Bilemiyorum, bununda bir sebebi hikmeti vardır. Ben aslında şunu söylemek istiyorum; Kozlu ve Zonguldak Belediyeleri de birleşsin. Tek belediye olsun ve 150 bini geçecek bir nüfus daha fazla kaynağın milli bütçeden aktarılmasına sebep olacaktır. İller Bankası&[#]8217;ndan daha çok pay alacak ve bu şehrin büyümesi çok daha hızlı olacaktır. O nedenle bana göre Kozlu ve Zonguldak Belediyelerinin kesinlikle birleşmesi lazım. Büyükşehir belediyesi olmayı zorlamamız lazım. Zaten fiziki olarak bu birleşme günbegün ilerliyor. Kozlu Belediyesi çok güzel bir hizmet binası inşa ediyor. Bildiğimiz kadarıyla da bitmek üzere. &[#]8216;Orada yöre halkına çok daha güzel hizmetler verilecektir&[#]8217; diye düşünüyorum. Ama bu siyasi bir karardır. Netice itibariyle bizim söylemeye çalıştığımız şu; gördüklerimizin şehrin yararına olacağı, burada yaşayan insanların mutluluğuna faydası olacağı düşüncelerimizi ortaya koymaya çalışıyoruz.&[#]8221;

&[#]8220;VALİLİK BİNASI LAVUAR ALANINA

YAPILIP KÖPRÜALTI ESNAFI ALTINA TAŞINMALI&[#]8221;

Altuntaş, &[#]8220;Valilik binasıyla ilgili bir düşünceniz var mı?&[#]8221; şeklindeki sorumuza karşılık,

&[#]8220;Çok tartışılan bir lavuar alanımız var. Bana göre yeni ve modern bir Valilik binası için en uygun yer lavuar alanıdır. Mevcut hükümet binamız yıkılıp çok güzel bir kent meydanı oluşturulabilir. O bina yıkıldığında yeni bir oksijen kanalı açılacaktır. Şehre daha güzel bir hava gelecektir. Bir taraftan devam eden doğalgaz çalışmalarının bitmesiyle şehrin havası temizlenecektir. Pis kokusu, görüntüsü ortadan kalkacaktır. Denizden oksijenimizi bol bol alırsak, bu şehir daha yaşanabilir bir şehir olacaktır. Benim önerim şudur; Hükümet binası, lavuar alanına yapılmalıdır. Bunun altına mutlaka bir yeraltı çarşısı yapılıp ve şayet mümkünse köprü altı esnafımızın da oraya nakledilmesiyle birlikte Fevkani Köprüsü&[#]8217;nün de kaldırılması mümkündür diye düşünüyorum&[#]8221; dedi.

&[#]8220;KÖPRÜ ALTI BİZİM OKULUMUZDUR&[#]8221;

Altuntaş, &[#]8220;Bu konuda esnaflarla görüşüyor musunuz?&[#]8221; şeklindeki soru üzerine,

&[#]8220;Esnafımızı kendi lehine bir projeye ikna etmenin çok zor olduğunu düşünmüyorum. Mutlaka oradaki arkadaşlarımız yıllarını vermişlerdir, mülk sahibi olmuşlardır. Kaldı ki, köprü altı benim için çok hassas bir yerdir. Ben köprü altında yetişen bir insanım. Gençliğim, çocukluğum hep köprü altında geçti. Yıllarca orada esnaflık yaptık. Orası bizim okulumuzdur. Ticareti köprünün altında öğrendik. O nedenle köprü altının ticari anlamda çok önemli bir yer olduğunu düşünüyorum. Ama bugün itibariyle artık ekonomik ömrünü tüketmiştir. Her an ne olacağı belli olmayan, bir ayağı şimdi kapatılan ve belki bir müddet sonra bir diğer ayağı da kapatılmak zorunda kalınacak. Belki Soğuksu&[#]8217;ya inen ayağı da kapatılmak zorunda kalınacak. Neden? İşin teknik olarak ilgilisi makine mühendislerinin raporu gazetelerde yayınlandı. &[#]8216;Ekonomik ömrü tükenmiştir, metal yorgunluğu vardır ve mutlaka yıkılması gerekir&[#]8217; diye verilen raporlar ortadadır. Köprü altındaki esnaf arkadaşlarımız ikna edilip, her şey yapıldıktan sonra o insanlar oraya gönül rahatlığıyla giderler. Hem şehir için, hem de kendileri için daha iyi olur diye düşünüyorum&[#]8221; dedi.

Altuntaş, &[#]8220;Bunu kim organize edecek?&[#]8221; yönündeki soruya karşılık, &[#]8220;Bunu organize etmesi gerekenler belli. Siyasi kimlik taşıyan insanlar, şehrin kanaat önderleri, sivil toplum kuruluşları, halk temsilcileri, belediyesi, vilayeti vesaire, onlar yapacak&[#]8221; yanıtını verdi.

&[#]8220;MİTHATPAŞA TÜNELLERİ ŞEHRİN KADERİNİ DEĞİŞTİRECEK&[#]8221;

Önceki gün ihalesi yapılan Mithatpaşa Tünelleri&[#]8217;nin Zonguldak&[#]8217;ın tıkanmış damarlarının açılması ve nefes alması anlamına geldiğini belirten TSO Başkan Yardımcısı Şenol Altuntaş, şunları söyledi:

&[#]8220;Öncelikle Zonguldak&[#]8217;a hayırlı olmasını diliyorum. Bana göre Mithatpaşa Tünelleri, şehir olma yolunda atılacak en ciddi, en önemli adımlardan biriydi ve belki de birincisiydi. Bu şehrin, özellikle Gazipaşa Caddesi&[#]8217;nin trafik yükünü azaltabilmenin başka bir alternatif çözümü yok gibiydi. O yüzden bu zamana kadar, özellikle basın mensubu arkadaşlarımızın göstermiş oldukları cansiperane gayreti, ihale aşamasına gelen bir konuda inkar etmek, Zonguldak&[#]8217;ta yaşayan bir insan için asla doğru değildir. Mithatpaşa Tünelleri&[#]8217;yle ilgili çok güzel bir kampanya yapıldı ve bana göre o oluşan mahalle baskısı sonucunda projenin ihale aşamasına kadar gelmemizi sağladı. İnşallah hayırlısı olur ve mümkün olduğunca en kısa sürede hayata geçer. Mithatpaşa Tünelleri Projesi, Zonguldak için şehirleşme, modernleşme ve dönüşüm anlamında mihenk taşlarından biridir. Hayata geçtikten sonra bunu çok daha net bir şekilde göreceğiz. Şehrin kaderini, geleceğini nasıl olumlu yönde etkilediğini göreceğiz. Belki insanlar bunu düşünemiyorlar, hayal edemiyorlar ya da &[#]8216;şehre ne kazandıracak?&[#]8217; diye düşünüyorlardır. Ancak kısır düşünmek çok yanlıştır. O çok önemli bir projedir. Zonguldak&[#]8217;ın gelişimi, dönüşümü adına da gerçekten bir mihenk taşıdır.&[#]8221;

Editör: Pusula Gazetesi