Zonguldak için dün tarihi bir adım atıldı. Uzun süredir Zonguldak&[#]8217;ın gündeminde olan

Mithatpaşa Tünelleri&[#]8217;nin yapım ihalesi, Kastamonu&[#]8217;daki Karayolları 15&[#]8217;inci Bölge Müdürlüğü&[#]8217;nde dün saat 10.00&[#]8217;da yapıldı. Uzun zamandır Zonguldak&[#]8217;ın gündeminde olan tünellerle ilgili ihaleye 10 firma teklif verdi. Karayolları, 10 gün içinde ihale sonucunu açıklayacak ve çalışmalar derhal başlayacak.

Karayolları 15&[#]8217;inci Bölge Müdürlüğü&[#]8217;ndeki tarihi ihaleyi, Pusula Gazetesi İmtiyaz Sahibi Ali Rıza Tığ ve Genel Yayın Yönetmeni Atilla Öksüz birlikte izledi. 10 firmanın katıldığı ihalede dosyalar tek tek açıldı. Firmaların teklif ettikleri rakamlar şöyle:

STY İnşaat 111.966.488

NTF İnşaat 94.343.764

Limak İnşaat 87.950.288

Nas İnşaat 82.225.857

Mapa İnşaat 80.957.092

Aska-Gülsen İnşaat 79.349.949

Açılım İnşaat 77.323.089

Özgün İnşaat 76.871.745

Polat-Enez İnşaat 73.925.847

Nil Yapı-Hüs. Pek. 56.507.160

Bu rakamların açıklanmasının ardından ihaleye giren firmalar, Nil Yapı-Hüsamettin Peker İş Ortaklığı&[#]8217;nın çok düşük fiyat verdiği için ihaleden elenebileceğini, bu firmanın ardından gelen Polat, Özgün ve Açılım İnşaat&[#]8217;tan birinin ihaleyi kazanma ihtimalinin yüksek olduğunu belirttiler.

Karayolları yetkilileri, kararın en geç 10 gün içinde açıklanacağını söylediler.

GİDİŞ-GELİŞ İÇİN İKİ AYRI TÜNEL

Karayolları 15&[#]8217;inci Bölge Müdürlüğü&[#]8217;nde yapılan ihalede, İkincimakas Kavşağı ile Kapuz-Uzunkum arasında yapılacak iki ayrı güzergah için 4 ayrı tünel yapılmış olacak. İlk tünellerin uzunluğu 1600 metre olacak. Bağlık&[#]8217;ta bulunan Zonguldak Belediyesi Asfalt Şantiyesi&[#]8217;nden çıkacak olan tünelleri 260 metrelik ilave tünellerle Kapuz-Uzunkum üzerinden Kilimli sahil yoluna bağlanacak. Yapılan ilk projede tek güzergah üzerinde birbirine ilave tünel yapılması kararlaştırılmıştı. Ankara güzergahından gelen duble yol hattı nedeniyle proje tadilatı yapılarak güzergah sayısının ikiye çıkartılması kararlaştırılmıştı. Yapılan proje tadilatı nedeniyle ihale süreci bir yıl uzamıştı.

İNŞAATA BAĞLIK VEYA UZUNKUM&[#]8217;DAN BAŞLANACAK

İhalenin sonuçlanması sonrasında kazanan firmanın çalışmaya Uzunkum&[#]8217;dan veya Bağlık&[#]8217;tan başlaması gerekecek. Bunun nedeni, tünellerin diğer çıkış noktası üzerindeki yerleşim yerlerinin kamulaştırılamamış olması. İkincimakas kavşağı ve çevresinde bulunan Roman vatandaşların oturdukları evler kamulaştırılarak başka noktalara taşınması için zamana ihtiyaç olması. Tünel çalışmaları devam ederken, buradaki vatandaşların sorunları da çözülmüş olacak.

35 BİN İMZA TOPLANMIŞTI

Zonguldak&[#]8217;ın gelecekteki trafik ve ulaşım sorununu çözmek için kentin iki farklı yakası arasında tünel yapılması fikrini ortaya atan ilk isim Zonguldak&[#]8217;ın eski Belediye Başkanlarından Hüseyin Öztek olmuştu. Ancak Öztek&[#]8217;in 1975 yılında bir akşamüstü gündeme getirdiği bu fikri, yıllarca çok çılgınca bulunduğundan ne sahiplenen oldu, ne de üzerinde duran. Zonguldak, pek çok etkili siyasetçi ve Başbakan, Bakan çıkardı, Ulaştırma Bakanları çıkardı. Ancak bu konu ne yerel yönetimler, ne de siyasi partiler tarafından dile getirildi. Mithatpaşa Tünelleri, yeniden 2005-2006 yıllarında tartışılmaya başlandı. Son olarak çok sayıda derneğin bir araya gelmesiyle oluşturulan Zonguldak Platformu&[#]8217;nun gündemine alındı. Platform üyeleri, konuyu tartışarak, bu konuda bir imza kampanyası başlatılmasına karar verdiler. 2009 yılında başlatılan imza kampanyasına yaklaşık 35 bin vatandaş imza attı. İmzalar daha sonra Platform üyeleri tarafından Ulaştırma Bakanlığı&[#]8217;na ulaştırıldı. Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, kampanya sonrası Zonguldak&[#]8217;a yaptığı ilk ziyarette, &[#]8220;Mithatpaşa Tünelleri için atılan 35 bin imzayı görmezden gelemeyiz&[#]8221; diyerek, destek vereceğini belirtti.

O günden sonra proje etüt ve ihale süreci başlamış oldu.

Mithatpaşa Tünelleri&[#]8217;nin tartışılmaya başlanmasıyla birlikte çok sayıda gazeteci, bu tünellerin önemini sayfalarına ve köşelerine taşıyarak sahiplendi.

İktidar temsilcilerinden, muhalefet temsilcilerine toplumun her kesiminden gelen talepler sonunda Zonguldak&[#]8217;ın hayalinde olan tünelin gerçekleşmesi için dün çok önemli bir adım atıldı.

TÜNELLER, FİLYOS PROJESİ İÇİN HAYATİ ÖNEM TAŞIYOR

Mithatpaşa Tünelleri&[#]8217;nin Kilimli sahil yoluna bağlanmasıyla birlikte ağır tonajlı araçlar artık kentin &[#]8220;mecburiyet caddesi&[#]8221; olarak bilinen Gazipaşa Caddesi&[#]8217;ne girmeden Kilimli-Çatalağzı- Filyos güzergahına geçebilecek. Kent merkezinden Kilimli&[#]8217;ye 30-45 dakikada gidebilen araçlar, tüneller açıldığında 10-15 dakikada Kapuz veya Kilimli&[#]8217;de olabilecek. Hayata geçmesi yolunda önemli bir adım atılan Filyos Projesi için de önemli bir başlangıç kabul edilen tünellerin ardından Kilimli-Filyos arasındaki diğer tünellerin ihalesi de gündeme gelecek.

Editör: Pusula Gazetesi