Ergün, İstanbul Sanayi Forumu 2012 Yılı 1. Meslek Komiteleri Ortak Toplantısında, bir ülkenin üretim gücü, sanayisi yoksa, o ülkenin gerçek bir ekonomisi olmadığını, gerçek bir ekonominin ancak üretim gücüne, sanayiye dayanması gerektiğini söyledi.
Türkiye´nin, "bölgenin üretim merkezi, ar-ge merkezi olmak" hedefine işaret eden Ergün, "Bunu yaparken ülke genelini de düşünüyoruz. Daha büyük ölçekte, daha yukarıdan olaylara bakmasını, siyasetçi olarak da sanayici olarak da bilmemiz lazım" dedi.
Türkiye´de "birbirinden kopuk gibi" görünen bazı projeleri; İstanbul Boğazı´na yapılacak üçüncü köprü, Şile-Kandıra-Karasu Karadeniz Sahil Yolu, Anadolu´nun içlerine doğru hızlı tren hatları, büyük liman inşaatları ve organize sanayi bölgelerinin bu limanlarla bağlantı yolları şeklinde sıralayan Ergün, "Artık Türkiye ölçeğinde sanayileşme konusunu masaya yatırmamız lazım" dedi.
Sözü edilen projelerle birlikte düşünüldüğünde, bazı konuların havza bazlı olması gerektiğine dikkati çeken Ergün, şöyle devam etti:
"İstanbul´u merkeze alalım, ama buradan Edirne istikametine doğru bir planlamaya, içine Kırklareli´yi, Tekirdağ´ı, Edirne´yi alan ama İstanbul´a entegre bir sanayi planlamasına ihtiyacımız var. İstanbul´la entegre olmadan Edirne´nin, Kırklareli´nin, Tekirdağ´ın sanayi planlaması düşünülemez. Batı cephesi böyle.
Doğuya geldiğimizde, Kocaeli, Sakarya, Düzce, Karabük, Zonguldak ile birlikte bir sanayi planlamasıyla ele almadan, geleceğin Türkiye´sini inşa ederken, bu vizyonla bu meseleye bakmadan planlı bir sanayileşme politikası geliştirme imkanımız olmaz. Onun karayolu, demiryolu bağlantıları, limanlarla olan bağlantılarını birlikte hesap etmemiz lazım. Karasu-Adapazarı arasında zaten duble yol çalışmaları yapılmıştı, demiryolu inşaatı da başladı. Güneye doğru indikçe, Adapazarı´ndan Bilecik-Eskişehir istikametine ne kıvrımlı yollardan gidiyorduk. Şimdi otoyoldan gidiyoruz. O güzergahtaki bütün Organize Sanayi Bölgesi planlamasıyla İstanbul sanayisi planlamasını birlikte düşünmemiz, birlikte ele almamız lazım. İzmir Otoyolu ile birlikte düşündüğümüzde, İstanbul, Yalova, Bursa, Balıkesir ve Manisa, İzmir hattını bir bütün halinde bir sanayi planlamasıyla düşünmemiz lazım. Bugünkü iletişim ve ulaşım imkanlarıyla birlikte düşünmemiz lazım iş yerlerimizi, sanayi politikalarımızı ve Anadolu´nun derinliklerine doğru nüfuz edecek bir sanayi planlamasını ele almamız lazım.&[#]8221;
Editör: Pusula Gazetesi