Irmak &[#]8211; Karabük &[#]8211; Zonguldak (IKZ) Projesi Hayata Geçiyor&[#]8230;

AB tarafından finanse edilen Türkiye&[#]8217;deki en büyük hibe projesi olan Irmak &[#]8211; Karabük &[#]8211; Zonguldak Hattının Rehabilitasyonu İle Sinyalizasyon ve Telekomünikasyon Sistemlerinin Kurulumu (IKZ) Projesi Başlangıç Toplantısı, TCDD Genel Müdür Yardımcısı İsmet DUMAN başkanlığında 25 Ocak 2012 tarihinde yüklenici ve müşavir firmalar ile Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, Merkezi Finans ve İhale Birimi ve Avrupa Birliği Türkiye Delegasyonu temsilcilerinin katılımıyla gerçekleştirildi.

DUMAN: Tarafların tecrübesini konuşturacağı bir proje

Kuruluşumuzdan Yol, Yolcu, Yük, Tesisler ve Trafik Daireleri ile 2. Bölge Müdürlüğünden ilgili yönetici ve uzman personelin de hazır bulunduğu toplantıda konuşan TCDD Genel Müdür Yardımcısı İsmet DUMAN, hattın TCDD ve özellikle sanayi açısından Türkiye için önemini vurgulayarak, projenin zamanında ve bütçesi içerisinde en iyi şekilde başarıyla tamamlanması için herkesin gerekli özveriyi göstereceğinden emin olduğunu söyledi.

Söz konusu projenin hattın kapatılmadan gerçekleştirilecek olmasının önemine dikkati çeken DUMAN, &[#]8220;Böyle büyük projenin yürütülmesi sırasında hattın işleyecek olması projeye ayrı bir önem katmaktadır. TCDD&[#]8217;nin 156 yıllık tecrübesinden faydalanmak bu projede elzem olmuştur. Yüklenici ve müşavir firmalar da aynı şekilde tecrübelerini konuşturmaları gerekiyor&[#]8221; diye konuştu.

Tarafların birbiriyle tanıştığı toplantıda, projede görev önemli pozisyonlarda görev alacak olanların sözleşmede yer alan görev ve sorumlulukları görüşüldü.

AB tarafından ortaklaşa finanse edilen Köseköy &[#]8211; Gebze Hattının Rehabilitasyonu ve Yeniden İnşası Projesinde olduğu gibi IKZ Projesi de uluslararası sözleşme koşullarına (FIDIC Contract Conditions) göre yürütülecek Böylelikle TCDD, uluslararası genel kabul görmüş sözleşme hükümlerinde önemli deneyim kazanmış olacak ve bu deneyimler, TCDD&[#]8217;yi uluslararası demiryolu aktörleri arasında daha üst sıralara çıkaracaktır.

AB tarafından finanse edilen Türkiye&[#]8217;deki en büyük Proje

Avrupa Birliği ile Türkiye&[#]8217;nin ortaklaşa finanse ettiği Türkiye&[#]8217;deki en büyük Proje olma özelliğindeki IKZ Projesi yaklaşık 227 milyon avroya mal olacak.

IKZ Projesinde, sözleşme bedelinin %85&[#]8217;i AB&[#]8217;den sağlanan hibe ile %15&[#]8217;i ise Türkiye katkısı olarak Avrupa Yatırım Bankasından sağlanan kredi ile karşılanacak.

Yüklenici firmalar Yapı Merkezi - MÖN Ortak Girişimi, 25 Ocak 2012 tarihinde çalışmalarına başladı. Projenin inşaat süresi 48 ay olup, Ülkü &[#]8211; Karabük &[#]8211; Zonguldak arası ilk 24 aylık sürede tamamlanması öngörüldü.

Hattın Natura 2000 sahasından geçmesinden dolayı, inşaat faaliyetleri tüm hat boyunca Çevre Yönetim Planları doğrultusunda çevreye yeterli hassasiyet gösterilerek yürütülecektir.

Proje kapsamında mevcut yolun tamamen yenileneceği kesimler olduğundan, işleyen tren trafiği aksamayacak şekilde, hattın belirli kesimleri, kısa sürelerle kapatılarak işletmecilik altında inşaat faaliyetleri yürütülmesi öngörülmüştür.

Mevcut hatlarımız AB standartlarında tren işletmeciliğine uygun hale geliyor

Proje kapsamında;

&[#]8226;415 km. uzunluğundaki hatta raylar tamamen yenilenecek.

&[#]8226;Hattın taşıma kapasitesi ve işletme hızı artırılacak,

&[#]8226;253 Hemzemin geçit yenilenecek ve tamamı otomatik bariyerli koruma sistemi ile donatılacak,

&[#]8226;Irmak &[#]8211; Zonguldak arasındaki 31 istasyonda;

&[#]9702;Yolcu peronları, engellilerin erişimine uygun olarak AB Standartlarında yeniden inşa edilecek,

&[#]9702;Yolcu peronlarında anlık bilgi veren elektronik yolcu bilgilendirme ve anons sistemi kurulacak,

&[#]8226;Hattın emniyetini azami düzeye çıkarmak için 120 km/s hıza uygun ERTMS ETCS Seviye 1 Tren Trafik Kontrol Sistemi kurulacak,

&[#]8226;Fiber optik altyapıya sahip telekomünikasyon sistemi kurulacaktır.
DDY GENEL MÜDÜRÜNÜN GEÇEN YIL YAPTIĞI AÇIKLAMA:

Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) Genel Müdürlüğü, Zonguldaklıların 1960 yılına ait eski trenlerin yenilenmesi çağrısını olumlu cevap verdi. TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, Zonguldak-Karabük-Ankara hattındaki saatte 60 kilometre hızla giden eski trenlerin yerine 140 km/saat hızla giden yeni setlerin 2012 yılında konulacağı müjdesini verdi.Cumhuriyetin ilk yıllarında sanayinin en önemli hammaddesi konumundaki ´taşkömürü´nün Zonguldak´ta yer alması, demiryolu ağını bölgeye kazandırmış, o günkü teknolojiyle işçilerin kazma küreklerle sarp kayaları delerek demir yolu açma azmi, Zonguldak´ta lise öğrencisi olan Şair Behçet Kemal Çağlar´ın Onuncu Yıl Şiiri´ne "Demir ağlarla ördük ana yurdu dört baştan" mısralarına ilham kaynağı olmuştu.

TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman´dan bölgenin acil ihtiyaçlarını anlatan Dernek Başkanları Çakar ve Çiloğlu, "Zonduldak-Karabük arası yeni DMU tipi dizel tren dizileri (makine ve vagon) konularak sürenin 1,5 saate indirilmesi, Bartın-Zongulak-Zonguldak/Ereğli-Adapazarı/Arifiye hattının çalışma aşamasındaki son durumu, Zonguldak-Karabük-Ankara hattına hızlı tren konulması ve Filyos projesi kapsamında yapılması düşünülen lojistik merkezinin Çaycuma´nın Filyos beldesine kurulma çalışmalarının başlatılması" talebinde bulundu.

Yeni tren setlerinin 2012´de bölgeye kazandırılacağını ifade eden TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, "Bölgenizden gelen talepleri görünce çok mutlu oldum. Yapılan ve yapılacak olan projeleri takip etmek, sonuç almak açısından faydalı olacaktır. Zonguldak-Karabük arasına DMU tipi yeni trenleri imal ettikten sonra en erken 1 sene içinde bunları gönderebiliriz. Çünkü bu bölgenin ulaşımı açısından katma değer katacaktır. Ayrıca 2023 yılında tamamlanması planlanan Adapazarı-Bartın hattında çalışmaların yapılarak ilk bölümünün ihalesi tamamlanmıştır. Ankara-Karabük-Zonguldak arası hızlı tren için proje yapılması gerekir. Filyos´un lojistik merkezi yapılması da çok önemlidir. Bunu önemsiyor ve düşünüyoruz. Filyos projesine paralel olarak bununla beraber uygulanmasını düşünüyoruz." dedi.

Editör: Pusula Gazetesi