Karnesinde düşük ya da zayıf notu bulunan öğrencilerin velilerinin sağduyulu davranmaları gerektiğine dikkat çeken Akyol; &[#]8220;Veliler çocuğun üstüne gitmemelidir. Gereksiz telkinler çocuğu okuldan ve dersten soğutabilir. Bunun yerine öğretmen veli işbirliği içinde olmalı ve çocuğun başarısız olmasına neden olan faktörleri ortadan kaldırmak için çalışmalılar&[#]8221; dedi.


Velilere önerilerde bulunan Akyol; &[#]8220;Her yıl büyük umutlarla başladığımız bir eğitim-öğretim yılının daha ilk yarısını bitirdik. Milyonlarca çocuk ve gencimiz karne aldı. Bazı öğrencilerin karneleri bekledikleri gibi olurken, bazı öğrencilerin karnelerinde kırıklar olacak. Bu noktada özellikle geçtiğimiz yıllarda &[#]8216;zayıf karne&[#]8217; yüzünden yaşanan üzücü olayların önüne geçmek için öğrenci velilerine önemli sorumluluklar düşüyor.


Öncelikle dönem sonunda alınan karnenin, çocuğun karnesi olmasının yanı sıra, ailenin ve eğitim sisteminin de karnesi olduğu unutulmamalıdır. Çocuğun kötü bir karnesi olabilir, ama tek başına karne notu çocuğunuzun başarısız olduğu anlamına gelmez. Çocuğunuzun karnesi, onun kişiliğinin göstergesi değil, okul başarısının göstergesidir. Velilerin bu durumu göz önüne almaları gerekir. Karne notları, öğrenciler ve veliler açısından bir "ölüm-kalım" meselesi olarak görülmemelidir. Öğrencinin başarısında ailenin ve sosyal çevrenin önemli bir yeri vardır. Aile içi ilişkilerin sağlıklı olduğu ve çocuğun kendini geliştirmenin desteklendiği bir ailede başarı oranı daha yüksek olur. Veliler çocuklarını mümkün olduğunca başka çocuklarla kıyaslamamalıdır. Bu durum onların özgüvenini ve benlik algısını olumsuz etkiler. Çocukların psikolojisi bu durumdan olumsuz etkilenir. Karnesindeki başarısı için öğrenciler tebrik edilmeli, takdir edilmeli, fakat tamamen maddi nitelikli ödüller verilmemelidir. Benzer bir şekilde başarısız karne getiren öğrenciler kesinlikle cezalandırılmamalı, başarısızlığın nedenleri sorgulanmalıdır. Her başarısızlık yeniden değerlendirmeyi gerektirir. Bu değerlendirme de öğrencinin eksiklerini görmesini, eksikleri gidermek için yeni planlamalar ve çalışmalar yapmasını sağlayarak sonuçta başarıya ulaşmayı sağlar. Eğer eksikler görülemezse, tekrar aynı durumla karşılaşmak kaçınılmaz olacaktır. Derslerinde başarılı olan öğrenciler ile başarısız olan öğrenciler üzerinde yapılan araştırmalar, başarılı öğrencilerin başarılarından dolayı kendilerini sorumlu hissettikleri, başarısız olan öğrencilerin ise sorumluluğu kendi dışlarında aradıklarını göstermiştir&[#]8221;dedi.

Editör: Pusula Gazetesi