Milliyetçi Hareket Partisi (MHP) Genel Başkan Yardımcısı ve Sakarya Milletvekili Münir Kutluata ile İzmir Milletvekili Erdal Sipahi, MHP İl Başkanı Mustafa Korkutan eşliğinde Zonguldak&[#]8217;ta bir dizi ziyaretlerde bulunarak sorunları dinlemişlerdi.


Kürsüde Zonguldak sorunlarını dile getiren Sipahi ilk soru önergesini hava kirliğiyle ilgili olarak verdi.


MHP&[#]8217;nin Zonguldak&[#]8217;ta Milletvekili bulunmadığını ancak Zonguldaklıları yalnız bırakmayacaklarını belirten Sipahi konuşmasında şunları söyledi;


&[#]8220;Biz, Milliyetçi Hareket Partisi olarak, milletvekilimiz bulunmayan Zonguldak&[#]8217;ı oranın milletvekiliymiş gibi sözlü ve yazılı olarak gündeme getirmeye, Zonguldak&[#]8217;ın ve Zonguldaklıların Meclis&[#]8217;te mücadelesini vermeye devam edeceğiz. Maalesef son yıllarda Türkiye&[#]8217;nin en ihmal edilmiş illerinden birisi haline gelmiş olan ülkemizin güzel köşesi, Karaelmas diyarı Zonguldak&[#]8217;ın sorunlarını burada dile getirmekten büyük memnuniyet duyuyorum.


Hükümetin övündüğü tek konu olan bölünmüş yol hususunda herhalde Zonguldak unutulmuş.
Ereğli-Alaplı arası hariç tamamlanmadığı gibi eski halini aratır ve yer yer nereye gidileceği bilinmeyen yerler yaratılmış. Tünel çalışmaları ve yollar yarım.
Saltukova Havaalanı yapılmış; ama faaliyet yok.
Bakımsız demiryolu Zonguldak-Karabük arasında var. Ancak Ankara bağlantısı yok.
Zonguldak&[#]8217;ın kömürü ise Ereğli&[#]8217;deki demir çeliğe gitmek için kömür dolu tren vagonlar gemi ile taşındığı bir garabet, bir komedi sergileniyor. Dünyada hiçbir yerde olmayan bu kömür taşıma şekline Zonguldaklı acı acı gülmekte.
Zonguldak ve çevresinde hava kirliliği, solunan zehir haline gelmiş. Adeta, Ankara&[#]8217;nın 1970&[#]8217;li yıllarındaki hali.
Anlayacağınız Zonguldaklı yerin altında kömür tozu, yer üstünde ise zehirli hava solunmakta. Sizin kömürünüz var diye doğalgazda getirilmemiş.
Dünyanın sayılı taşkömürü yataklarına rağmen kömürün % 90&[#]8217;nı yurt dışından ithal edilmekte, yandaşlar tarafından.
Türkiye Taşkömürü Kurumu&[#]8217;nda çalışan kişi sayısı zamanında 40 binlerdeyken şimdilerde 10 binlere inmiş.
17 Mayıs&[#]8217;ta hayatını kaybeden 30 işçi kardeşimizle ilgili &[#]8216;kader&[#]8217; denildi, &[#]8216;güzel öldüler&[#]8217; denildi. Bu sözlerle Zonguldaklılardan başsağlığı mı dilenmiş idrak edilememiş Zonguldak&[#]8217;ta.
En az 15 bin işçi istihdam edilebilecekken, ithal kömür ve köle işçi politikasıyla işsizlik had safhaya gelmiş. İşçi kenti Zonguldak, işsizler ve aç insanlar kentine dönüşmüş&[#]8230;
Zonguldak için hayati önem taşıyan Filyos Projesi ise AKP&[#]8217;li politikacıların her seçim öncesi 40 yıllık Filyos rüyasını gerçekleştiriyoruz şeklindeki nutuklar dışında gelişme gösterememiş. Muhtemelen önümüzdeki seçim öncesinde de aynı vaatler dile getirilecek. Burada kamulaştırma hizmeti 7-8 yıl önce gerçekleştirilmiş; ama yer tahsisi yapılmamış.
Filyos ve Alaplı Organize Sanayileri kağıt üzerinde kalmış.
Ereğli&[#]8217;deki tersanelerin çoğu kapanmış. Kapanmayanlarda kapanma eşiğinde. Yan sektörlerle birlikte 7 bin kişi burada işsiz kalmış.
Bölgenin değil ülkenin en önemli istihdam sağlaması gereken Ereğli bırakın başkalarını istihdam etmeyi, Ereğli&[#]8217;nin kendi çocukları göç etmeye mahkum edilmiş.
Esnaf ve Sanatkar il genelinde perişan. Devrek, Çaycuma ve Gökçebey&[#]8217;de çoğu aile işletmesi olan havyan besiciliği batmış durumda.
12 bin ton fındık rekoltesine sahip, limanı yapılmayan, atık su işi halledilmeyen Alaplı ilçesi fındık üreticisiyle, esnafıyla fakirlik ızdırabı içinde
Biz, Milliyetçi Hareket Partisi olarak, milletvekilimiz bulunmayan Zonguldak&[#]8217;ı oranın milletvekiliymiş gibi sözlü ve yazılı olarak gündeme getirmeye, Zonguldak&[#]8217;ın ve Zonguldaklıların Meclis&[#]8217;te mücadelesini vermeye devam edeceğiz.
Biz Zonguldak&[#]8217;a söz verdik. Bu sözü yerine getirmeye kararlıyız&[#]8221;.



Milliyetçi Hareket Partisi (MHP) İzmir Milletvekili Erdal Sipahi, Zonguldak&[#]8217;ta yaşanan hava kirliliği dolayısıyla Çevre ve Orman Bakanı Veysel Eroğlu&[#]8217;nun yanıtlaması için TBMM Başkanlığı&[#]8217;na soru önergesi verdi.


Geçtiğimiz günlerde MHP Genel Başkanı Yardımcısı ve Sakarya Milletvekili Münir Kutluata ile Zonguldak&[#]8217;a gelen MHP İzmir Milletvekili Erdal Sipahi, bizzat şahit olduğu hava kirliliğini Bakan Eroğlu&[#]8217;na sordu. Zonguldak&[#]8217;ın 5 milletvekilinin cesaret edip sorumadığı hava kirliliğinin MHP İzmir Milletvekili Sipahi&[#]8217;nin dile getirmesi dikkat çekti.


Çevre ve hava kirliliğini sordu


Erdal Sipahi Zonguldak için verdiği ilk soru önergesinde gündemde olan hava kirliliğini gündeme getirdi.


İşte o önerge; &[#]8220;Zonguldak ilimiz hava kirliliğinin en yoğun olarak yaşandığı yerlerin başında geliyor. Özellikle Zonguldak il merkezi ve yakın çevresi (Kozlu-Kilimli-Çatalağzı) ile Ereğli ilçe merkezi, kış aylarında, normalin 2-5 katı üstünde kirlilik oranıyla yaşamsal tehdit yaratıyor. Zonguldaklılar adeta yerin altında kömür tozu, yerin üzerinde ise zehirli hava soluma kaderine mahkum edilmişlerdir. Hava kirliliğine karşı yeterli tedbirler alınmazken, hu konuda cismen çözüm olabilecek doğalgaz konusunda da Zonguldak ili şimdiye kadar öncelik alamamış, hatta kömür bahanesiyle dışlanmıştır. Diğer yandan Zonguldak İl Merkezindeki Üzülmez Deresi üstü kapatılmadığı için çevre kirliliğine neden olmaktadır. Zonguldak il merkezi (yakın çevresi dahil) ve Ereğli ilce merkezine hava kirliliği konusunda yapılmış olan tespitler nedir? Bu konuda hangi, tedbirler alınacak, bu meyanda doğalgaz konusundaki proje hızlandırılacak mıdır? Üzülmez Deresi&[#]8217;nin yarattığı çevre kirlenmesi konusunda bir tespit ve tedbir geliştirilmekte midir?&[#]8221;


SİPAHİ DÜNDE ULAŞTIRMA BAKANINA SORDU



İzmir Milletvekili Kamil Erdal Sipahi, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım&[#]8217;ın yanıtlaması istemiyle Zonguldak için verdiği ikinci önergesinde ulaşım sorunlarını sordu.


İşte Sipahi&[#]8217;nin açıklaması ve soru önergesi


Zonguldak ilimiz yer altı servetleri ve sanayi tesisleriyle çok önemli bir kent olmasına rağmen ulaşım konusunda ülkemizin en çok ihmale uğrayan illerinden birisidir. Böylesine önemli bir ilimiz ve yarım milyondan fazla Zonguldaklı vatandaşımızın Anbkara-İstanbul otoyoluna bağlantısı bile çok kötü şartlarda gerçekleşmektedir.


Hükümetin hemen tek övünç vesilesi olan bölünmüş yol inşasında bile Zonguldak adeta unutulmuştur. Ankara ve İstanbul bağlantılarını sağlamak üzere Yeniçağ Mengen, Mengen-Dorukan, Dorukan- Devrek, Sapça-Zonguldak, Zonguldak-Ereğli ve Ereğli-Alaplı aşamalarında planlanmış çalışmalardan sadece Ereğli-Alaplı bölümü tamamlanmıştır.


Yapımı ve tünel inşa çalışmaları yarım kalan diğer bölümler ise yolun eski halini aratır ve tehlikeli bir durumdadır.


Saltukova Havaalanı açılmış ancak kullanılmamaktadır. Demiryolu ise sadece Zonguldak-Karabük arasında çalışmakta, Ankara bağlantısı kullanılmamaktadır. Kömür ve Demir Çelik&[#]8217;i buluşturmak üzere Zonguldak-Ereğli arasında demiryolu inşası yerine, kömür yüklü demiryolu vagonlarının bir gemiyle taşınması gibi acayip b ir yöntem uygulanmaktadır. Yöntemin tek anlaşılır yanı bu genimin bir Bakan ait olmasıdır. Yetersiz Zonguldak limanının hemen tek faaliyeti ise Bakan mahdumunun gemisiyle sınırlıdır.


SORULAR


Bölünmüş yol konusunda Zonguldak&[#]8217;ın hemen tüm diğer illerden geri bırakılmasının nedenleri nelerdir?


Bu kömür ve Demir çelik üçgeninde (Zonguldak-Ereğli-Karabük) demiryolu ulaşımı için bir proje mevcut mudur?


Zonguldak Limanının genişletilmesi, geliştirilmesi ve bir deniz ulaşım merkezi haline getirilmesi için ne düşünülmektedir.


Havaalanında uçuş seferleri ne zaman başlayacaktır?

Editör: Pusula Gazetesi