Zonguldak Mimarlar Odası Başkanı Turhan Demirtaş, Pusula Gazetesi imtiyaz sahibi Ali Rıza Tığ&[#]8217;ın yaşanan trafik sorunuyla ve artan tepkilerle ilgili olarak yorumu üzerinde Pusula&[#]8217;ya bir açıklama yaptı.


Zonguldaklıların trafik sorunundan yakınmakta haklı olduğunu belirten Demirtaş, Belediye Başkanlarının ciddiye almamsının sorunu büyüttüğünü belirterek;Yılların birikimi. Yaşanan bu olumsuzlukta, uyarılara rağmen,başta sorunu ciddiye almayan Belediye Başkanları olmak üzere ,kentine,geleceğine sahip çıkmayan toplum örgütleri ve halkımız da suçludur&[#]8221; dedi.


Ortak aklın işletilememesinden dert yanan Demirtaş, toplumsal duyarsızlığa dikkat çekerek; &[#]8220;Trafik sorununun sağlıklı ve kalıcı çözümünde ilk adım; her yönüyle iyi araştırılarak, bilimsel yöntemlerle ve ortak akılla hazırlanacak ulaşım planıdır. Ulaşım planında; yaya yolları ve geçitleri, minibüs, taksi gibi araçların durak ve depolama yerleri,özel araçların otopark alanları, trafik akış yönleri belirlenmeli ve plan çok önemli durumlar doğmadıkça değiştirilmemelidir. Bu güne kadar böyle bir ulaşım planı yapılmış olsaydı ve de katılımcılığa, danışmaya, paylaşmaya, ortak akla dayanan yönetim anlayışı sergilenseydi, yaşanan sorunlar bu boyutlara gelmeden çok daha önceden önlemleri alınabilirdi. Ulaşım planı yapılmadıkça, Zonguldaklılar günlük çözümlerle vakit geçirmeye, her türlü keşmekeş içinde boğulmaya mahkumdur. Günlük yaşayan toplumlar başlarına gelecek her felaketi hak ederler. Onun için yıllardır, halkımızı uyarmaya çalışıyor, &[#]8220;Kentimizin sakini değil,sahibi olalım&[#]8221; diyoruz. Kentliler; kentine,geleceğine sahip çıkılmadığında başına geleceklerin bir örneği işte ortada&[#]8221; dedi.


Otopark olmaması sorunu arttırıyor


Demirtaş, şehir merkezinde mevcut sorunların yanında otoparkların yetersiz olmasının da sorunu büyüttüğünü belirterek; &[#]8220;Kent merkezindeki trafik sorununun en büyük nedeni otopark yokluğudur. Yıllardır bir tek otopark bile yapılmadı. Araçlar mecburen yollarda veya kaldırımlarda park ediyor. Ayrıca, yolların yetersizliği, hızla artan araç sayısı ve çok büyük araçlarla yapılan her türlü taşımacılıkta kent merkezindeki caddelerin kullanılması da trafiği iyice sıkıştırıp içinden çıkılmaz hale getirdi. Bu güne kadar büyüyerek gelen sorunu bir iki günde ortadan kaldırmak mümkün değil&[#]8221; dedi.



Çözüm Mithatpaşa Tüneli&[#]8217;nde


Demirtaş sorunun kalıcı olarak çözülebilmesi için; araçların şehir merkezine girmeden Zonguldak-Kilimli güzergahında gitmesini sağlayacak Mithatpaşa Tüneli&[#]8217;nin yapılmasının şart olduğunu söyledi.Demirtaş şu görüşlere yer verdi; &[#]8220;Ama yine de en azından sıkışıklığı azaltmak için kısa sürede acaba ne yapılabilir diye düşününce, çözümün; büyük araçların kent merkezinden, Gazipaşa ve Uzunmehmet caddelerinden, Kadırga rampasından, İnönü köprüsünden geçmeden gidebilecekleri alternatif yollar bulabilmek olduğu görünüyor. Çözüm, Mitatpaşa tüneli ve bağlantı yolları biran önce açılmalı. Ama bunlar çok uzun zaman alacak gibi. Acaba bu güzergah açılıncaya kadar, geçici alternatif yol olarak; Kilimli, Çatalağzı yönüne giden ve dönen büyük araçlar Kırat-Gelik-Karadon yolunu kullanabilir mi? Bu gün de kullanılan bu güzergah günümüz teknolojik imkanlarıyla bazı düzeltmelerle büyük araçların daha rahat gidip geleceği hale getirilebilir mi diye de düşünüyorum. Ama, sağlıklı ve kalıcı çözümün ancak;öncelikle ulaşım planını yapıp uygulamakla, otopark yerleri üretmekle, Mitatpaşa tünelini ve güzergahı bir an önce trafiğe açmakla mümkün olacağı görüşündeyim&[#]8221;

Editör: Pusula Gazetesi