Türkiye Taşkömürü Kurumu&[#]8217;nun (TTK) işlettiği Zonguldak Limanı&[#]8217;na girmek isteyen kaptanlar dün sürprizle karşılaştı. TTK iki defa verilen süreye rağmen eksikliklerini gidermeyince Denizcilik Müsteşarlığı&[#]8217;nın emriyle gemilere yanaşma belgesi verilmedi.


Denizcilik Müsteşarlığı ile yapılan görüşmelerden de sonuç alınamadı. Liman açıklarında bekleyen gemiler arasında günlük seferler düzenleyen Erdeniz&[#]8217;de bulunuyor. Zonguldak Limanından yapılan Ro-Ro seferlerinin durması anlamına gelen bu gelişmeyle acentelerde şaşkın.


Zonguldak Limanı&[#]8217;nda bekleyen 56 adet TIR&[#]8217;da bulunan bin 500 ton narenciye çürüme tehlikesiyle karşı karşıya kalınca gün boyu devam eden yazışmalardan olumlu sonuç alındı.


Geminin acentası tarafından iki gün önce yanaşma belgesi alındığı belirtilen geminin limana girmesine izin verildi.


TIR Şoförleri yaşanları rezillik olduğunu belirterek ürünlerin çürümemesi için dorseleri açık beklediler.


Zonguldak Liman Başkanı Yakup Öncü yaşananların TTK&[#]8217;nin ihmalinden kaynaklandığını belirterek şunları söyledi; &[#]8220;Limana gemi alınmamasının nedeni denizcilik müsteşarlığının yayınlamış olduğu ve yapılarına işletme izni verilmesine yönetmelik kapsamında istenilen şartlarının yerine getirilmesinin gecikmesi. Belirlenen eksiklerin tamamlanamaması. Bu TTK&[#]8217;nın içinde bulunduğu olumsuzluklardan kaynaklanabilir. Yatırım gerektiren eksiklikler nedeniyle bu olabilir. Biz 6 ay ek süre verdik. 1 Temmuz&[#]8217;da bu eksiklerin tamamlanması gerekiyordu fakat tamamlanmadı. Ondan sonra 11.01.2010&[#]8217;a kadar Denizcilik Müsteşarlığı Bakan oluruyla izin verdi. Fakat hala eksiklikler tamamlanamadığı için biz artık yanaşma belgesi veremiyoruz. İkinci bir emre kadar izin vermemiz mümkün değil&[#]8221; dedi.


TTK&[#]8217;nın bunca zaman eksikliklerini neden gidermediği merak edilirken görüşlerine TTK Genel Müdürü Burhan İnan&[#]8217;ın bu konuyla ilgili tatmin edici bir açıklama yapması bekleniyor.


Öte yandan bu durumdan etkilenen Ro-Ro seferlerinin başka limanlara kayması kaçınılmaz oldu.

Editör: Pusula Gazetesi