Zonguldak Platformu Çalışma Grubu Üyeleri, Zonguldak Havaalanı Müdürü Hasan Özşahin&[#]8217;i makamında ziyaret etti. Ziyarette Platform Sözcüsü Osman Sav ve beraberindekiler, havaalanı ile ilgili fikir alışverişinde bulundu. Havaalanı&[#]8217;ndaki son gelişmelerin aktarılmasının ardından iftar programı gerçekleştirildi. Havaalanı Yemekhanesi&[#]8217;nde gerçekleştirilen programda konuşan Platform Sözcüsü ve TGC Zonguldak Temsilcisi Osman Sav, Zonguldak Havaalanı&[#]8217;nın yaşaması ve gelişmesini istediklerini söyledi. Havaalanı&[#]8217;nın açılması noktasında büyük mücadeleler verildiğini aktaran Sav, &[#]8220;Zonguldak sorunlarına çözüm yolları bulmak amacıyla yaklaşık 3 sene önce kurulan bir platformuz. Bu platformda yaklaşık 100&[#]8217;e yakın sivil toplum örgütü temsilcisi var. En büyük faaliyetlerimizden birisi de Mithatpaşa Tüneli için imza kampanyası toplanmasıdır. Sonuçta da belli bir noktaya geldik. Havalaanının açılması aşamasında çok büyük mücadeleler edildi. Hatta bir çok kimse de inanmadı. Bu bizim için gerçekten de bir aşamadır. Biz Zonguldak Havaalanı&[#]8217;nın yaşamasını daha rantabl olmasını ve gelişmesini istiyoruz. Bu konuyla ilgili sivil toplum örgütü olan bizlere ne düşüyorsa biz onu öğrenmeye geldik. Bizlerin de tespit ettiği eksikler vardır. Talepleri vardır. Onları da dinlerseniz çok seviniriz. Tabii ki sizlerin de istekleri vardır&[#]8221; dedi.

&[#]8220;GERİ DÖNÜŞÜ OLACAK&[#]8221;
Programda konuşan Zonguldak Havaalanı Müdürü Hasan Özşahin ise Zonguldak Havaalanı&[#]8217;nın önemli bir değer olduğunun altını çizdi. Havaalanı&[#]8217;nın ileride insanlara geri dönüşünün olacağına dikkat çeken Özşahin, &[#]8220;Talebimiz şudur. Tümüyle iyi niyet göstergesinin gereği iyi niyet duyguları içerisinde bu havaalanının daha aktif gelmesi ve ileriye taşınmasını sağlamaktır. Bu konuda her fert gibi sivil toplum örgütünün temsilcileri olarak sizlerin vesile olmasıdır. Mutlaka bir insan 10 kişiye düzgün şeyler de anlatır, kötü şeyler de anlatır. Yani bir nevi elçilik görevidir. Onun için ben havaalanının bölge adına büyük bir kazanım olduğunu, bir değer olduğunu, bu değerin ileride tüm insanlara geri dönüşü olacaktır. Gurbetçilerin, yıllardır Ankara-İstanbul gibi yerlerdeki havaalanlarından buralara yaşadığı zorluğun ardından, yüzden 98 dua ediliyor&[#]8221; diye konuştu.

&[#]8220;HAVACILIK KARLI SAHADIR&[#]8221;
Borajet Yer İşletmeleri Müdürü Ahmet Can da toplantıda Borajet&[#]8217;in kuruluş amaçlarını aktardı. Havacılığın karlı bir saha olduğuna dikkat çeken Can, firmalarının yüksek kar amaçla kurulmadığını söyledi. Zonguldak Havaalanı&[#]8217;ndaki doluluk oranları hakkındaki yorumu ilgili yetkililere bıraktığını söyleyen Can, şöyle dedi:
&[#]8220;Biz hizmet için varız. Zonguldaklı olup da yurt dışında başka şehirlerde yaşayan vatandaşlarımızın Zonguldak ve ilçelerine, ulaşımı en kolay ve en güvenilir yapmaları için Borajet olarak bir hizmet sunmaya geldik. Borajet&[#]8217;in kuruluş amacı Atatürk Havalimanı, İzmir, Esenboğa Havalimanları kadar yeterli olmayan bu güne kadar atıl kalmış, yolcusuzluktan dolayı kapatılmış, piyasadaki büyük oyuncuların rantabl görmediği meydanları ayağa kaldırmaktır. Kuruluş amacımız birçok şirketin aksine çok fazla kar amaçlı değildir. Amaç hizmet vermektir. Kuruluş amacımızın bir ayağı da Zonguldak&[#]8217;tı. Bizim gelmemizle beraber yurt içinde Zonguldaklı vatandaşlarımızın uçuşları, ulaşımları sağlanmaya başladı. Bunu görüyoruz. Şu ana kadar doluluk oranları çok tatmin edici mi derseniz, onun yorumunu ilgili arkadaşlara bırakmak isterim. Borajet, hizmet için kurulmuş bir firmadır. Bu hizmetin gittiği yörelerdeki insanların, o yöredeki ileri gelenlerin bu şirkete bu hizmete sahip çıkması gerekir. Havacılık çok karlı bir sahadır. Bu karlı sahadan, biz de mutlak surette payımıza düşeni alırız. Yapılanları takip ederek, şu ana kadar yapılmışların izinden giderek biz de o kardan payımıza düşeni alırız. Ama biz farklı bir yolda farklı bir kulvarda ilerlemeye karar verdik.&[#]8221;

DİĞER KONUŞMACILAR
Zonguldak Köylerini Kalkındırma Derneği 2. Başkanı Nuri Erkal, Zonguldak&[#]8217;ın maden bölgesi olması sebebiyle bugüne kadar belli bir konuda tutulduğunu öne sürdü. Sanayileşmek için ulaşımın şart olduğunu söyleyen Erkal, &[#]8220;Zonguldak geçmişten bu güne maden bölgesi olması sebebiyle belli bir konuda tutulmuştur. Zonguldak şu anda yeni yeni bu aşamaya geldi. En büyük problem tanıtımda zayıf kalındı. Belli bir zaman zarfında sabit fiyat yaparsanız insanlar uçağa alışır&[#]8221; dedi.
Toplantıya katılan Gazeteci Atilla Öksüz ise medyanın Havaalanı&[#]8217;na gönüllü destek verdiğini söyledi. Öksüz, &[#]8220;Kafalarda sorular var. Bilet fiyatları konusunda, siyasi anlamda bir destek gerekiyorsa bu üyeler bunu da yapar. Tanıtım anlamında Zonguldak&[#]8217;ta bir basın toplantısı düzenlenebilir. Bu daha da pekiştirici olabilir. Görsel motivasyonun olması gerekebilir&[#]8221; diye konuştu.
Yeşil Karadenizliler Derneği Başkanı Osman Uludüz, şehir dışında okuyan öğrenciler için fiyatların uygun olması gerektiğini talep etti. Uludüz, 15 günde bir öğrenciler için farklı bir uygulama yapılmasını önerdi. Karabük Yeniceliler Derneği Başkanı Yaşar Karaman ise reklam bölümünde eksikliklerin olmasına dikkat çekti. Karaman, &[#]8220;Ortak nokta reklamdır. Reklam kısmında eksiklikler var. Medyanın görsel bölümünde reklamlar yapıp broşür yapılabilir. Bu sayede buradaki hizmet daha iyi olur&[#]8221; dedi. Türkiye Muhtarlar Derneği Başkanı Şerafettin Nas da havaalanının kalkınması için platform olarak ellerinden gelen gayreti göstereceklerini söyledi.
Zonguldak Kent Konseyi Başkanı Yesari Sezgin de Filyos Vadi Projesi tamamlandığında Zonguldak Havaalanı&[#]8217;nın önemli ölçüde iş yapacağını söyledi. Trabzonlular Derneği Başkanı Adil Bahadır da toplantıda önemli noktalara dikkat çekti. Zonguldak Havaalanı&[#]8217;nı ile ilgili Zonguldak Eski Valisi Yavuz Erkmen ve Havaalanı Müdürü Hasan Özşahin&[#]8217;e teşekkür eden Bahadır, &[#]8220;Borajet, Türkiye&[#]8217;nin bütün bölgelerinde var. Zonguldak uçak olayına henüz erişemedi. Sadece Almanya&[#]8217;da erişti. Almanya&[#]8217;dan gelen yolcu kapasitesi yüzde 100&[#]8217;ün üzerindedir. Havaalanı yurt içi seferlerde bu noktaya erişemedi. Önce bunu aşacağız. Servis olayına geliyoruz. Zonguldak ve ilçelerinden, Bartın&[#]8217;dan buraya servis ücreti 15 TL&[#]8217;dir. Diğer otobüsler daha ucuz. Ama biz havaalanına bir yolcu getirip iki yolcu götürüyoruz. Bunun masraflarını kim karşılayacak. Yolcu kapasitesi artsın ben bu fiyatı 5 TL&[#]8217;ye kadar indireceğim&[#]8221; şeklinde konuştu.
Platform üyelerinin konuşmalarının ardından bazı konulara açıklık getiren Borajet Yer İşletmeleri Müdürü Ahmet Can, &[#]8220;Biz elimizi taşın altına koyduk. Sizden kaldırmanızı bekliyoruz. Uzaktan da olsa takip ediyoruz. Tanıtımla alakalı eksikliklerimiz var. Biz Edremit&[#]8217;e uçuyoruz. Hiç tanıtım yapmadık. Tek bir acente bizim bütün uçuşlarımızı organize etti. Her hafta üç dört ek sefer koyduk. Bu fiyatlar Zonguldak&[#]8217;taki fiyatların üç dört kat üstündeydi. Bu tamamen insanların uçağa alışmasıyla alakalı bir durumdur. Ücretler konusunda neden kademeli ücretler denildi. İlk uçuşları yaptığımızda tek fiyat yapıldı. Ama hem acenta hem de insanlardan şikayet aldık. Çünkü insanlar kademeli fiyata alışmış. Elimizden geldiğince gayret göstermeye çalışıyoruz&[#]8221; dedi.
Havaalanı Müdürü Hasan Özşahin ise platform üyelerine talepleri anlattı. Platform üyeleri Türbe Tepe ve Bostancı Tepeleri&[#]8217;nin traşlanması için yetkililer ile temasa geçeceklerinin sözünü verdi.
Editör: Pusula Gazetesi