Karayolları Genel Müdürü Mehmet Cahit Turhan, TGRT´de katıldığı canlı yayında Türkiye genelinde yapılan çalışmalar hakkında bilgiler verdi. Genel Müdür Turhan, Zonguldak hakkında da bilgiler vererek, Zonguldak´taki karayolu sıkıntısına değindi. Zonguldak´ta karayolu sıkıntısının yaşandığını belirten Turhan, Zonguldak´ın köylerine ve beldelerine dağlardan ulaşıldığını söyledi. Bölgede kömür madenleri nedeniyle yer altının sağlam bir yapıya sahip olmadığını belirten Turhan, çalışmaların olumsuz yönde etkilendiğini kaydetti. Turhan, &[#]8220;Zonguldak ilimiz Karadeniz bölgemizdeki diğer illerden çok farklı değil. Geri olan bir ilimiz. Zonguldak´ta demir yolu vardı. Madencilik bakımından çok önemli bir yer. Yine Ereğli´de demir çelik tesisleri var. Zonguldak´taki bu kara yolu ulaşım alt yapısı yeterli seviyede değil. Bu durum teker dönsün ulaşım sağlansın anlayışıyla yapılan yollar tepeleri aşılarak sağlanıyordu. Zonguldak´ı Ankara´ya bağlayacak olan yol, Devrek-Gökçebey-Devrek-Bolu bağlantısındaki yol önemli ölçüde tamamlandı. Çaycuma ayırımı ile Zonguldak arasındaki yolumuzda da bölünmüş yol çalışmaları devam ediyor. Zonguldak´ı bölünmüş yol ile Ankara ve İstanbul´a bağlayacağız. Bölgenin şartları çor zor. Çok dağlık ve yer altın da kömür madenleri nedeniyle altı çok sağlam değil. Bu nedenle çalışmalarımız istediğimiz hızla gitmiyor&[#]8221; dedi.
Deniz yolunun, hava yolunun ve karayolunun yeterli seviyeye ulaştırılmaya çalışıldığını belirten Turhan, &[#]8220;Zonguldak´ın kendi içinde bile ulaşımı zor. Zonguldak, Kilimli arasındaki yol da dağlardan, tepelerden aşarak gidiliyor. Kozlu´da aynı. Zonguldak´ın mahallelerinde bile ulaşım sorunu var. İnsanlar mahallelere, beldelere dağlardan, tepelerden gidiyor. Karayolu ulaşım imkanı yok. Demir yolu yapılmış ama bunlar günümüz imkanlarını karşılamıyor. Yeni kurulan bir termik santral var. Orada bir liman yapılıyor. Deniz yolu, hava yolu, karayolu sistemleri hepsinin yeterli seviyede hizmet verme noktasına getiriliyor. Zonguldak üretim üssü bakımından önemli yer. Geç kalınmış projeler var&[#]8221; diye konuştu. Ereğli-Akçakoca arasındaki tünel çalışmalarında devam ettiğini belirten Turhan, 5 tünelin bu yıl sonuna kadar tamamlanacağını söyledi. Turhan konuşmasını şöyle sürdürdü:
&[#]8220;Kdz. Ereğli ülkemiz için önemli bir ilçemiz. Ankara-İstanbul yolu üzerinde olması nedeniyle daha iyi. Ereğli´nin Batıya, Anadolu´ya açılış kapısı Akçakoca-Düzce üzerinden. Biz burada Düzce-Akçakoca arasını bölünmüş yol haline getirdik. Çalışmalarımız hızlı şekilde devam ediyor. Burada 9 tane tünel var. Bu yıl sonuna kadar 5 tanesini tamamlayıp trafiğe açacağız. Geri kalanları da önümüzdeki yıl tamamlamaya çalışacağız. Bugüne kadar bu yoların yapılmamamsının nedeni yüksek maliyetler. Geçmişte alt yapı projelerinin en büyük sıkıntısı kaynaktı. Projelere başlanıyordu ama yapılması 10 yılı aşıyordu. Bugün başladığımız projeyi 3 yılda bitiriyoruz. Çünkü kaynak var. Projelerimiz hızlı ve zamanında hayata geçirebiliyoruz.&[#]8221;
Kastamonu ile ilgili de değerlendirmelerde bulunan Turhan, &[#]8220;Kastamonu-Ilgaz arasında bir yeni güzergah etüt çalışmamız var. Ilgaz dağına yeni bir tünel yapacağız. Tepeler en asgari şekilde olacak şekilde bu yolların standardını yükseltmek ve daha kolay bir ulaşım sağlamak için çalışmalarımızı devam ettiriyoruz&[#]8221; dedi.
Editör: Pusula Gazetesi