Alaplı ilçesine bağlı Kasımlı köyü Çöngelli Mahallesi´nde ikamet eden Nurettin Şahin, 2006 yılında bir firmadan satın aldığı patpat diye tabir edilen tarım aracının üretim hatalı çıkması üzerine önce ilgili firmaya talepte bulundu. Şahin, talebin olumlu karşılanmaması üzerine Alaplı Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başkanlığına başvurdu. Şen´in ilgili şikayet dilekçesini değerlendiren Hakem Heyeti bilirkişi raporlarını inceledi. Bilirkişi raporlarına göre tarım aracının üretim hatalı olduğu tespit edilirken, söz konusu patpatın yenilenmesine karar verildi. İlgili firmanın üst bir mahkemeye itirazı üzerine tekrar görüşülen dava sonucunda Danıştay daha önceki mahkeme kararının aynen uygulanmasına karar verdi. 4,5 yıl süren dava Şahin´in lehine sonuçlandı. Söz konusu olayların diğer tüketicilere örnek teşkil etmesi gerektiğini belirten Nurettin Şen, &[#]8220;Tüketiciler olarak satın aldığımız her ne tür ürün olursa olsun, bir ayıp, kusur ve üretim hatası olduğunda bir an önce Tüketici Sorunları Hakem Heyetine başvurmamız gerekir. Tüketiciler olarak bilinçli olduğumuz müddetçe bu tür olaylar yaşanmaz&[#]8221; dedi.
Alaplı Tüketici Koruma Derneği Başkanı Halit Tekin de, &[#]8220;Alışverişlerinizde, satın aldığınız mallardan belirli standartları bekleme hakkına sahipsiniz. Aldığınız malda hiçbir ayıp olmamalıdır. Ambalajında, kılavuzunda ya da reklamların da belirtilen veya satıcının vaat ettiği özelliklere sahip olmalıdır. Herhangi bir malı satın alırken sözleşme yapmadıysanız, satıcı ile olan her türlü konuşmanız sözleşme sayılır. Bir malı aldıktan sonra ayıplı olduğunu fark ederseniz, satın aldığınız tarihten itibaren 15 gün içinde, ayıplı malın değiştirilmesini, ödediğiniz bedelin iadesini, ayıbın neden olduğu değer kaybının bedelden indirilmesini, ücretsiz olarak tamirini talep edebilirsiniz. Eğer malın ayıbı gizli ise veya hile ile gizlenmişse, hakkınız 2 yıldır. Ayıplı bir maldan dolayı maddi veya manevi bir zarara uğramışsanız bu zararınızı, satıcı veya üretici veya ithalatçı karşılamak zorundadır. Bir şikayetin çözümlenmesinde zorlanıyorsanız daha fazla çaba gösterin. Size zorluk çıkaran veya yardımcı olmayan satıcıya, hakem heyetine gideceğinizi söylemeniz bile yeterli olabilecektir. Haklı olduğunuza inanıyorsanız, hakkınızı aramak için size gösterilen tüm yollara başvurun. Zira böyle bir durumda hakkınızı aramazsanız sadece sizin zarara uğramanız değil, aynı zamanda tüketiciye saygılı olmayan satıcıyı ödüllendirmek ve başkalarının da zararlara uğramasına sebep olmak anlamına gelir" diye konuştu.
Editör: Pusula Gazetesi