CHP Milletvekili Ali İhsan Köktürk&[#]8217;ün soru önergesine aldığı yanıt sonrasında yaptığı değerlendirmeler ve Zonguldak Özel Sivil Havacılık AŞ&[#]8217;nin (ZONHAV) cevabının ardından Pusula Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Atilla Öksüz&[#]8217;e yazılı bir açıklama gönderen Düzlü, Milletvekili Köktürk&[#]8217;ün soru önergesinin havaalanı için verdikleri çabayı baltalayabileceği endişesi yaşadıklarını söyledi.
Havaalanının açılması için 11 yıldır mücadele verdiğini ve bu çabayı göstermeyenlerin canı istediği gibi eleştirme hakkı bulunmadığını ifade eden Düzlü gönderdiği yazıda şunları söyledi; &[#]8220;Havaalanı konusunda aslında halktan gizlenen bir şey yok. Ortakların sermaye yapısı, kim ne kadar ödedi, ticari borçları gibi bilgilerin dışında tüm bilgiler verilmekte. Ben 11 yılı tamamlayan belediye başkanıyım ve 11 yıldır bıkmadan, usanmadan, her türlü muhalefete rağmen bu havaalanının çalışması için gayret gösterdim. Bu havaalanı 1999 yılında yerel seçimler öncesinde ben belediye başkanı olmadan açıldı ve aynı iktidar tarafından "yeterli yolcu olmadığından" kapatıldı. Yeterli yolcu olmadığı vurgusunu özellikle yapıyorum. O dönemlerde bu konuyla ilgili birçok açıklamam oldu ama kısaca özetlenirse &[#]8220;uçak vardı da biz mi binmedik?&[#]8221; şeklinde cevap vermiştim.
Halen kısıtlı da olsa ilimiz için yapılan bir şeylerin siyasi menfaatlere kurban edilmesi veya bu yönde açıklamalar yapılması beni çok derinden üzüyor. Düne kadar ne olduğu belli olmayan raporları ileri sürerek bu havaalanı açılamaz, buraya uçak inemez, bunlar yalan söylüyor (seçim öncesi havaalanının açılacağını söyleyen iktidar milletvekillerimizin açıklamalarına karşı) diyenlerin nedense Almanya&[#]8217;dan 2009 yılı Temmuz ayında seferlerin başlamasıyla rahatsız olduklarına inanmaya başladım. Şöyleki;
2010 yılı için 30 Mart&[#]8217;ta başlayacak seferlerin Salı günleri bir, Perşembe günleri iki olmak üzere haftada üç sefer olarak planlandığını ve biletlerin satılmaya başlandığını biliyoruz. Yurt içi seferleri için çalışma yapıldığı kamu oyuna duyuruldu. İnşallah yakın zamanda o da sonuçlanacak. Bu nokta da işte benim rahatsızlığım başlıyor. Genel seçimlerin yaklaşmış olması inşallah bu konularla ilgili değildir. Havaalanımız tipik Karadeniz coğrafyası etkisindedir. Yani çevresi dağlarla örülü olması nedeniyle havacılık diliyle &[#]8220;mania&[#]8221; dediğimiz doğal engelleri mevcuttur. Bu engeller havaalanı inşa edilmeden önce de vardı, şimdi de var. Bu havaalanı 1990&[#]8217;lı yıllarda &[#]8220;uluslar arası hava trafiğine açık olması&[#]8221; amacıyla yapılmamıştır. Küçük uçaklar ile büyük havaalanlarına taksi veya dolmuş tip taşımacılık amacıyla &[#]8220;stol tip&[#]8221; olarak 1200 metre pist uzunluğunda yapımına başlanmış, daha sonra da arsası yeterli olduğu için pist boyu 1800 metreye çıkarılmıştır. Buraya kadar anlattıklarımı bilmeyen yok. Gurbetçilerimizin yoğun baskısı ve bizlerin talebiyle &[#]8220;bu havaalanı yurt dışı seferi yapmaya uygun mudur?&[#]8221; çalışması başlatılmıştır. Birçok kez Almanya&[#]8217;dan heyetler geldi, bizler Almanya&[#]8217;ya gittik. Halen haberleştiğim ve önceki yıl misafirim olarak ülkemize gelen bir Alman Uçuş Mühendisi ve Sinop&[#]8217;lu ve Almanya&[#]8217;da havaalanı inşa eden inşaat mühendisi arkadaş ile yaptığımız çalışmalarda bazı iyileştirmeler sonucu şu an havaalanına sefer yapan uçaklar ile buraya uçmanın mümkün olacağı sonucuna varıldı. Asıl çalışma bundan sonra başladık ama daha önce bu havaalanına bahsettiğimiz uçakların inemeyeceğine dair hazırlanan raporlar yöremizdeki muhaliflerin de sayesinde çalışmalarımıza engel oldu&[#]8221; dedi.


Bartın&[#]8217;a bağlanalım demiştim
Yaşadığı süreci ve mücadeleyi anlatırken bir dönem Bartın&[#]8217;a bağlanalım şeklinde tepkisini dile getirdiğini hatırlatan Düzlü; &[#]8220;Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) bu havaalanını ihaleye çıkartarak özelleştirdi. Bu nokta önemli bir kırılma noktasıdır. Çünkü havacılık konusunda önemli bir otorite olan DHMİ tarafından buranın işletmeye açılması için ciddi baskılar yapıp ihaleye çıkması engellenebilirdi. O yıllarda hatırlarsanız belde olarak yöredeki çalışmalara ilgisizliği dikkate çekmek için &[#]8220;öyleyse bırakın biz Bartın&[#]8217;a bağlanalım&[#]8221; diye tabiri yerindeyse isyan başlatmıştık. O yıllarda da söyledim. Bu konuları sadece iktidarın üzerine atmak basiretsizlik ve sorumluluktan kaçmaktır. Doğru veya yanlış bunlar tartışılır ama o dönemde herkes ayrı pencereden baktığı için Sayın Valimiz Yavuz Erkmen&[#]8217;in girişimleriyle il olarak (ülkemizde ilk örnek) havaalanı işletmeciliğine talip olduk. İl Özel İdaresi, Ticaret ve Sanayi Odaları, önde gelen iş adamlarımız ve gurbetçi hemşerilerimizin ortağı olduğu şirket ile eksikliklerin giderilmesi ve iyileştirme çalışmaları başlatıldı. 2.000.000,00 TL (eski parayla iki trilyon) sermayeli şirket ile bu işler yürütülmeye çalışıldı. Havaalanı terminal binası ve çevresinde ciddi çalışmalar yapıldı. Havacılık için ikimilyon lira önemli bir para değildir ama bu imkanlar ile maalesef sorunlar ile adete boğuşuldu. Havaalanı sınırları dışında kalan Bostancılar Dağı&[#]8217;nda İl Özel İdaresi tarafından seviye indirme yani tüm ülkeye madara olduğumuz &[#]8220;tıraşlama&[#]8221; çalışmaları başladığın da da köylerin istihkakı havaalanına harcanıyor diye feryat etmeye başladılar. Bostancılar Dağı&[#]8217;nı tıraşlamak görevi havaalanı işletmeciliğini ihale ile alan özel şirketin görevi değildir. Çünkü mevcut durumuyla işletmecilik yapmak için ihaleye girmiş ve almıştır&[#]8221; dedi.


Köktürk, kamuoyunu yanıltıyor
CHP Milletvekili Ali İhsan Köktürk&[#]8217;ün verdiği soru önergesiyle ve açıklamalarıyla kamuoyunu yanıltarak yapılan işlerde bir usulsüzlük varmış gibi bir intiba yarattığını belirten Düzlü şunları söyledi;
&[#]8220;Duble yollara ulaşım sorununu çözmek için kaynak aktarmak, dağları tepeleri yıkmak Özel İdare&[#]8217;nin görevi de, hava ulaşımı için tepe tıraşlamak özel şirketlerin mi görevi? Sanki bu amaçla toplanan yardımlar Valilik adına açılmış bir hesapta toplanarak harcanmamış da işletmeci olan özel şirketin hesabına aktarılmış gibi davranan, soru önergesi bile verenler kamuoyunu yanıltmıyor mu?
Her şeyden önemlisi Allah aşkına kaç tane ilde uluslararası trafiğe açık havaalanı var? Tüm bu dediklerime hangi pençereden bakarsanız onu görürsünüz. Bostancılar Dağı tıraşlama çalışmaları esnasında geçici olarak trafiğe kapatılan yol sebebiyle ilçeye ulaşmak için yolu uzayan şoför esnafının penceresinden bakarsanız, bazı eksik işleri kalan köylere tıraşlama için aktarılan kaynakları bahane ederseniz, küçük dünyanızla baş başa, örmüş olduğunuz dikenli tellerle çevrelenmiş küçük Zonguldak&[#]8217;ınızla baş başa kalırsınız. En son verilen soru önergesinde ciddiyetten uzak olduğu milletvekilimizce iddia edilmekte. Sebebi soru önergesine verilen cevap ile ilgiliymiş. Sizinde yazdığınız gibi kime veya hangi kuruma bu konularla ilgili soru sormuş da cevap alamamış? Bu soruların cevabını usül olarak Ankara&[#]8217;da soru önergesi ile aramak elbetteki hakkıdır. Ben bunu sorgulamıyorum. Zaten sorgulamak kesinlikle haddime de değil. Bu ilin milletvekili olarak bir çay içip sohbet ederek alabileceği cevaplar için soru önergesi hazırlamak bana göre başka anlam taşıyor. Havaalanı Genel Müdürü Sayın Hasan ÖZŞAHİN verilen cevap yazısını kendisi bana gösterdi. Yapılan hafriyat ile ilgili boş bırakılan (metreküp ve çalışma yapılan alan ile ilgili) yer yok. Arşivde haber taraması yapıp &[#]8220;yolcuların sigortalanması&[#]8221; ile ilgili olarak soru önergesine ait haberlere baktığınızda vekilimizin verdiği cevaba göre yolcular sanki hiç sigorta yapılmadan Almanya&[#]8217;dan alınıp seyahatlerini tamamlamış gibi gösterilmektedir. Böyle bir şey olabilir mi? Vekilimizin sorduğu uçak yolculuğu bittikten sonra havaalanı apronu dahil alan içinde başına bir sorun gelmesi halinde zarar veya ziyanının karşılanması ile ilgilidir. Buna teknik olarak &[#]8220;3. şahıslar mali mesuliyet sigortası&[#]8221; denilmekte. Bu sigorta için havaalanı yolcu taşımacılığı yapmaya başladığı tarihte müracaat edilmiş, sigortanın rakamsal büyüklüğü ve yurt dışı menşeli olması sebebiyle Aralık ayında işlem sonuçlanarak sigorta yapılmıştır. Burada hemen şu soru sorulmalı. Acaba konu ile ilgili mağdur olan veya zarar ziyanı karşılanmayan birimi varda geriye dönük bu sigortayı sayın vekilimiz sorma zahmetine girmiştir?&[#]8221;

&[#]8216;Bayram geçince kına yakarlar!
Herkesin aklına başına alıp duyarlı davranması gerektiği çağrısında bulunan Düzlü, Zonguldak sevgisinin sözde değil özde gerçekleşmesi gerektiğini savunarak; &[#]8220;Ben iyi niyetli düşünmek istiyorum ama konu böyle olunca düşünemiyorum.
İlkokulda bir şarkı öğretmişlerdi bize.

&[#]8216;Baltalar elimizde, Uzun ip belimizde, Biz gideriz ormana.&[#]8217;
Sonra da yıllarca orman sevgisini öğretmek istediler ama öğrenemedik.
İlimizi çok seviyoruz!
Son söz. Yapılması gereken işler varken abesle iştigal ediliyorsa herkes kendine gelmeli. Şartlar zorlaşmaya başlarsa veya bürokrasi hazretleri koca kitabın içindeki yasaların her hecesinden başka anlam çıkarmaya başlar veya kısaca sizin vekiliniz bile bak ortalığı karıştırıyor diyerek yapılanlara engel olmaya başlarsa herhalde birileri tef çalacak. Tabir yerindeyse herkes aklını başına alsın. Bayram geçince kınayı &[#]8230;.&[#]8221; dedi.
Editör: Pusula Gazetesi