Ak Parti Zonguldak Milletvekilleri Fazlı Erdoğan ve Polat Türkmen, yanlarına İl Başkanı Hamdi Uçar ve Yardımcısı Celal Bilici´yi alarak, Enerji Bakanı Taner Yıldız, Sağlık Bakanı Recep Akdağ ve Tarım Bakanı Mehdi Eker´i ziyaret etmişler. Ziyaretlere Ak Parti Zonguldak Milletvekili Köksal Toptan katılmamış. Ama olsun.
İki Milletvekili, İl Başkanı ve Başkan Yardımcısının bir araya gelip, kentin sorunlarını Ankara´ya taşıma ve çözüm arama konusunda gösterdikleri gayret önemli.
Bu ziyaretleri ve çözüm arayışlarını sıklaştırmaları daha da önemli.
Önümüzdeki günlerde, belki de aylarda Enerji Bakanı Taner Yıldız ve Sağlık Bakanı Recep Akdağ Zonguldak´a gelecek.
Enerji Bakanı´nın Zonguldak´a gelmesi çok önemli. Çünkü Bakanlığın en büyük kuruluşlarından biri Zonguldak´ta.
TTK´ya yeni bir Genel Müdür atandı.
Bakan Yıldız, Yeni Genel Müdür Burhan İnan´a bir hayırlı olsun ziyareti gerçekleştirecek. Ve muhtemelen bu ziyarette TTK´ya işçi alımı konusunda yetki verecek.
Sağlık Bakanı Recep Akdağ´ın da Zonguldak´a gelmesi önemli.
Zonguldak bir süredir karışık. İki hastane siyasetçiler ve bürokratlar tarafından birleştirildi. Sonra hukuk tarafından ayrıldı. Ortada garip bir durum var. Bakalım, Sağlık Bakanı Recep Akdağ, Zonguldak´taki sağlık teşkilatını birleştirecek mi, ayıracak mı?
Bir sürpriz hazırlığından söz ediliyor.
Ama bekleyip görmekte fayda var.
Haydi hayırlısı.


Bartın Limanı ve Mescier


Bartın OSB´de 60 bin metrekarelik alanda büyük bir yatırım yapan Karabüklü Mescier Demir Çelik Şirketi, Bartın´ın en büyük sanayi yatırımlarından biri olarak görülüyor.
Bölgenin bu tür ciddi yatırımlara ihtiyacı var.
Şirketin Yönetim Kurulu Başkanı Sabri Mescier, 40 milyon dolarlık bir yatırım yaptıklarını ve 400 Bartınlıya istihdam yarattıklarını anlattı. Sabri Mescier, "Mescier "Batı Karadeniz Bölgesi´nin en büyük özel demir-çelik tesisi konumundadır. Başka yerlere yatırım yapmak yerine kendi bölgemizi tercih ettik. Demir-çelik üretiminde Bartın, Karabük´e oranla, limanı bulunmasından dolayı avantajlı il konumunda. Bartın´da ürettiğimiz demirde ton başına 16 dolar gibi bir karımız oluyor. Ayrıca limanla birlikte gelen 16 dolarlık bu avantaj, yaşadığımız krizde haddehanelerin kapanmaması için çok ciddi rakamdır´´ diyor.
Demek ki liman çok önemliymiş. Demek ki Bartın Limanı&8217;nın büyütülmesi için daha çok çaba göstermek gerekliymiş. Liman, bir yatırımcı için tercih sebebiymiş. Bartın, demiryolu projesinin peşinden koşarken, limanını büyütmek için de çaba göstermeli. Karabüklü firma, sırf liman nedeniyle Bartın´a yatırım yaptı. Demiryolu olursa İstanbullu firma da Bartın´a gelir. Bartın arsa üretmeli. Üretemezse yatırımcılar Filyos Vadi Projesi´nin hayata geçmesini bekler. Oradan yapılacak yer tahsisini bekler. Bartınlı politikacılara duyurulur.
Mescier firmasını ve Yönetim Kurulu Başkanı Sayın Sabri Mescier´i kutluyor, başarılarının devamını diliyoruz.