Zonguldak Belediye otobüslerinin henüz özelleşmediği eski yıllarda otobüsler halkın evi, şoför ve biletçiler de halkın ailesi gibiydi. Bir yakınınızı veya çocuğunuzu otobüse bindirdi mi gözünüz arkada kalmazdı. Her ne kadar şoförler sürekli güzergah değiştirse bile halk tarafından tanınır ve saygı gösterilirdi. Bu tanışıklık iş göreve gelince katı kurallar devreye girerdi. İstisnalar olsa bile genelde hiçbir şoför tanıdık, akraba dinlemez biletsiz yolculuğa izin göstermezdi. Hepsi devletçi, milletçi ve kuralcıydı. Bazıları çok kibar, bazıları sinirli, bazıları gözü kara olsa bile ortak noktaları güven ve hizmetti.
Vasıtanın çok az olduğu o yıllarda araç bulabilmek, yolculuk yapmak zordu. Şimdiki gibi zamanı hesaplamak mümkün değildi. O yüzden çok zaman önce yola düşülür duraklarda vasıta beklenirdi. Karlı soğuk bir kış sabahı sıcak yataktan kalkıp durakta otobüs beklemenin zorluğunu yaşayanlar, Belediye otobüsünün görünmesiyle içlerinin ısındığını ve yolculuğun sıcaklığını iyi hatırlarlar. Yolcular otobüslerine, otobüsler de yolcularına çok sadıklardı çünkü...
1984-89 yılları arasında Zonguldak Belediye Başkanı Zeki Çakan dönemi Zonguldaklılar tarafından başarılı olarak kabul edilir. Kentte bir çok yeniliğin yapıldığı ve altyapı ve yolların elden geçirildiği, halkla ilişkiler ve kurallar bakımından da disiplinlinin elden bırakılmadığı zaman aralığı olarak bilinir. Zeki Çakan sürekli sahada çalışır, personelini iyi tanır ve takip ederdi. O yıllardaki otobüs hizmetleri de dakik ve kesintisizdi. Duraklarda yolcu birikimlerine dikkat edilir, gerekirse bazı hatlara ek otobüs acil olarak çağrılırdı. Duraktaki kontrolör hizmetin aksamaması için sürekli sahada olurdu. Seferler kar-kış dinlenmez aksatılmazdı. Ancak bir kış günü bu durum değişti. Aşırı kar yağışı dolayısıyla yollar kapandı, greyder sayısı yetersiz kaldı. Halk çoğu mahalleye yürümek zorunda kaldı. Bazı duraklarda yolcu yoğunluğu zar zor atlatılabildi. En uzun güzergah olan İnağzı Mahallesi durağında çoluk-çocuk, yaşlı-genç bir yolcu birikimi oldu. Yol kardan kapandı. Otobüs şoförü aracın bu şartlarda gitmesinin imkanı olmadığını belirterek hareket edemedi. O sırada caddeyi kontrol eden Başkan Zeki Çakan durakta beliriverdi. Çalışanlardan bilgi aldı. Soğuk kış akşamında bekleyen yolcuları evlerine ulaştırmak birincil sorumluluğuydu, otobüs şoförü bu seferin riskli olduğunu söyleyince, Zeki Çakan personelinden usta şoför Veli Keşli'yi kastederek "Acele Veli'yi çağırın..." emrini verdi.
Veli, Zonguldak Belediyesi'nin kıdemli ve tecrübeli şoförüydü. Sıra dışı durumlar onun alanına giriyordu. Zeki Çakan'da bu durumu iyi bilen başkandı.
Kısa zamanda Veli intikal etti, önüne bir greyder verildi. Yola çıktı, İnağzı halkı, o karlı akşam direksiyonda belediye otobüs şoförü Veli'nin ustalığı sayesinde sıcak evlerine ulaştırıldı...
Veli Keşli, Zonguldak Belediyesi'ndeki 30 yıllık şoförlük hizmetinden sonra emekli oldu. 30 Ekim 2019 tarihinde geçirdiği ani bir beyin kanaması sonucu hayatını kaybetti. Veli Keşli halka hizmet veren eski emektar şoförlerimizden sadece biri... Onun nezdinde bütün emektar belediye otobüs şoförlerimizi bir kez daha minnet ve saygıyla anıyoruz...