18-19 Ocak 1931 tarihinde gece yarısı rüzgar (batı karayel) den esmeğe başlamış ve ertesi sabah deniz kabarmağa ve Zonguldak feneri yamaçlarını tayfun halinde yalamağa başlamıştır. Bu esnada dalgalar, yine bu burnu bir tünelle geçip diğer taraftan lavuar şistlerini döken demiryolu hattı üzerinde bulduğu bir lokomotif ve beş vagondan ibaret katarı bozarak lokomotifi kaldırıp toprağa saplamış ve vagonları da parça-parça sağa sola dağıtmıştır ki bunlardan üçü öğleden sonra dalgaların şiddetli tazyikiyle takriben 20 metre tulündeki tünelden geçecek binanın içine girmiştir.

Deniz kabardıkça rüzgar da şiddetini arttırdığından bu tahribat akşama doğru artmış ve öğleden evvel baş taraftan yarısı kopan belediye iskelesinin geri kalan parçası da kopmuş ve liman içinde bir panik başlamıştır. Liman mendireğinin himayesindeki; rıhtım duvarları ve demiryolları hurdahaş olmuş ve bu esnada liman içerisinde 'Hendi' ve 'Hacı Zade' vapurları batmıştır.

Öğlen saat 13.00'da dalgaların Zonguldak fenerinin de tepesine aştığı görünüyor. Fenerin bulunduğu tepenin rakımı 40 metredir, dalgalar fener kulesinin de tepesine kadar aştığına göre bu noktada en az 50 metreye kadar yükselmiş oluyor ki bu güne kadar kaydedilmemiştir...

19 Ocak 1931 yılında gerçekleşen bu fırtınadan 87 yıl sonra 2018 yılının 18 Ocak'ı 19 Ocak'a bağlayan gece aynı fırtına benzeri olay gerçekleşmiş. Dev dalgalar liman mendireğini aşarak eski rıhtımdaki tekne ve yapılara hasar vermiştir.

Fener bölgesinde deniz fenerinin hizasına kadar yükselen dalgalar, bazı evlerin cam ve çatılarının hasar görmesine ve denizden 45m yükseklikteki Teniz Kortu duvarının parçalanmasına sebep olmuştur.

Editör: Pusula Gazetesi